Pressrelease från MollDog Media

Publicerad 5 dec 2019 16:53

Uppdaterad 5 dec 2019 16:54

Speedway Grand Prix 2020 rusar igång i maj

Nytt år, nya tävlingar. I sommar är det dags för Speedway Grand Prix 2020, som bland annat hålls i Målilla och Hallstavik. Säsongen sveper igång den 16 maj och finalen äger rum den 3 oktober.

Efter en lång och ovanligt mörk november kom decembersolen som ett välkommet avbrott. Snart är det dags att ta farväl av 2019 och välkomna 2020. Det ny decenniet kommer givetvis att bjuda på en hel del underhållning och spänning för den motorintresserade. Redan i maj är det exempelvis dags för den 75:e upplagan av Speedway Grand Prix, som kommer att hållas på 10 olika arenor i Europa.

Två av racen hålls i Sverige

Speedway Grand Prix 2020 kör igång den 16 maj i den polska huvudstaden Warszawa och finalen hålls sedan i den polska kulturstaden Torun den 3 oktober. Däremellan hålls åtta ytterligare race runt om i Europa, bland annat i Tyskland, Danmark och Storbritannien. Här i Sverige ska två race hållas: den 25 juli i Hallstavik och den 15 augusti i Målilla.

Med andra ord finns det goda möjligheter för oss svenskar att se ett äkta Speedway Grand Prix-race på riktigt. Vill man höja adrenalinpåslaget ytterligare går det alldeles utmärkt att betta på sina favoriter hos William Hill, som är en spelsida med statligt certifierad spellicens. Det är bara att logga in från mobilen och placera sina insatser på plats.

Två svenska förare på banan

Efter sommarens kval till Speedway Grand Prix 2020 stod det klart att vi kommer att få se två stycken svenska förare i startfältet: Fredrik Lindgren och Antonio Lindbäck. Båda är välbekanta namn bland motorentusiaster och har tävlat flera gånger förr. Fredrik Lindgren, som är känd för sin tuffa och målmedvetna körstil, kom på fjärde plats under Speedway Grand Prix 2019.

Antonio Lindbäck slog igenom redan 2004 när han lyckades kvalificera sig till Speedway Grand Prix efter att ha vunnit kvalfinalen i Vojens. Under åren har det både blivit en del toppar och dalar, men nu hoppas vi givetvis på en ny topp.

Den 75:e upplagan av Grand Prix ser med andra ut att bli en riktigt fin start på både det nya året och det nya decenniet.

Av MollDog Media