Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE
Pressrelease från Bluebird Media
Allt om Bilar>Pressreleaser

Publicerad 25 okt 2019 13:31

Uppdaterad 25 okt 2019 13:32

Bluebird Media blir KitchenTime Group’s helhetsleverantör av digitala marknadsföringstjänster på samtliga marknader

I september 2019 ingick Bluebird Media ett samarbete med KitchenTime Group för att leverera digitala marknadsföringstjänster åt KitchenTime och Confident Living. Samarbetet som inkluderar samtliga marknader inleddes med en gemensam ambition om att de båda e-handlarna under stundande högsäsong ska slå nya säljrekord.

KitchenTime grundades 2013 av Joel Falck och Anton Malmberg under namnet Lykka. 2014 byttes namnet Lykka mot KitchenTime för att förtydliga affärsidén och förverkliga målsättningen om att bli Nordens största köksbutik på nätet. Tre år senare formades KitchenTime Group då svenska möbel- och inredningssajten Confident Living förvärvades. Idag är KitchenTime Nordens största köksredskapsbutik på nätet med över 40 000 produkter i sortimentet. Confident Living erbjuder i sin tur det största sortimentet av möbler och heminredning online i Sverige och Norge som också har över 40 000 produkter. Samarbetet med performance-byrån Bluebird Media syftar till att ytterligare stärka positionen på marknaden med hjälp av marknadsstrategier som Paid Social, SEO, SEM och webbanalys.

”Kundernas väg till köp går över allt fler kanaler. Vi sökte en helhetspartner som kunde ta ansvar för flera kanaler för att kunna optimera samspelet mellan dem. Vi valde därför att satsa framåt tillsammans med Bluebird Media som har en bred kompetens och det driv som krävs för att lyckas.” säger Joel Falck, VD på KitchenTime

 

“Projekt där vi får möjlighet att ta ett holistiskt grepp om den digitala affären belyser verkligen Bluebirds främsta styrka. I samarbetet med KitchenTime Group har vi fått förtroendet att ansvara för just helheten. Vi ser fram emot att växa affären tillsammans med det kompetenta teamet på KitchenTime.” säger Magnus Dahlquist, VD på Bluebird Media.

Även Bluebird Media har haft en kraftig tillväxt i både kundportfölj och bland medarbetare det senaste året. I dagsläget har byrån 16 anställda, och väntar ytterligare förstärkning av en digital specialist i SEM teamet från och med 2020.

Av Bluebird Media
Cision News

Pressreleaser

Pressreleaser är nyheter från olika företag.