Pressrelease från Språksam AB

Publicerad 27 aug 2019 13:56

SmslånOnline.se - Så finansierar du reparation av bilen med ett smslån - utan att hamna i lånfällan

Många kan säkert känna igen sig i att någon gång ha varit i en akut situation där man behövt extra pengar på kontot. Någon gång sker oförutsedda saker exempelvis med bilen, och man kan behöva ett snabbt tillskott i kassan. Men när är det egentligen okej att ta ett smslån, och vad ska man tänka på? Jämförelsesajten SmslånOnline.se reder ut hur smslån fungerar och vad du ska ha i åtanke.

I dagens samhälle är det många som har ett behov av att snabbt låna pengar. I och med att räntorna ständigt pressas ner så finns ett stort behov av att finna det bästa och billigaste lånet på ett snabbt och enkelt sätt. Det kan däremot vara svårt att veta var man ska vända sig när bilen krånglar och behöver repareras. Det finns många olika sätt att finansiera sin reparation av bilen, de nya däcken etc. Många finansierar detta genom att ta ett smslån. Men var vänder man sig när man vill jämföra olika lån?

Så skiljer sig SmslånOnline.se från andra jämförelsesajter

SmslånOnline.se har lång erfarenhet inom lånebranschen och av konsumentkrediter och har funnits med i matchen sedan 2013. Det har gjort webbplatsen till en av Sveriges största jämförelsesajter inom smslån. Stor vikt läggs vid att göra prisuppskattningar som baseras på produktens faktiska upplägg, vilket många andra missar.

På SmslånOnline.se finner man läsning om konsumentkreditbranschen och relaterade ämnen oavsett om det gäller rena fakta eller debattinlägg. På bloggen finner man också flera intressanta inlägg som är ämnade att ge ett annat perspektiv och djupare förståelse kring till exempel för- och nackdelar med olika typer av lån. I sektionen för smslån på SmslånOnline.se hittar man extensiv information om smslån, kontokrediter, annuitetslån och mycket mer. Konsumenter bör också alltid ha i bakhuvudet att långivarnas strategi är att hitta metoder som får olika upplägg att se bättre ut än vad de i själva verket är. Därmed är det viktigt att man har en förståelse för de olika lånebegreppen och flertalet artiklar reder ut skillnaderna i kostnader som uppstår när lån läggs upp på en i förväg bestämd löptid med annuitet och när lånet är en kontokredit som används ”flexibelt” utan löptid. Alternativ två har en tendens att bli mycket dyrare även om det kan se förmånligt ut på papperet. Detta beror på att löptiden ofta blir lång om man betalar av enligt avbetalningsplanen.

På SmslånOnline.se hittar man förutom bra guider och information om de olika lånen, också en steg-för-stegartikel hur deras prisverktyg funkar. Här besvaras därmed vissa frågor som kan uppkomma när man jämför olika.

SmslånOnline.se vill täcka igen luckor som finns kring jämförelser av smslån och samtidigt reda ut missförstånd kring hur saker och ting fungerar. Varför söker folk exempelvis efter lån utan UC? Detta utan att förringa verkliga problem. Inte minst är målet att hjälpa konsumenter att ta ett välgrundat beslut som inte leder till besvikelse i slutändan.

Om företaget:

SmslånOnline.se har lång erfarenhet inom lånebranschen och av konsumentkrediter och har funnits på marknaden sedan 2013. Idag är vi en av Sveriges största jämförelsesajter inom smslån.

Kontaktinformationen till pressansvarig:

Simon Nyström, grundare av SmslånOnline.se