Pressrelease från Solcellsofferter

Publicerad 2 aug 2019 18:36

Ny tjänst hjälper dig att investera i solceller för att exempelvis ladda din elbil

Nu är det rätt tid att investera i grönare el genom att installera solceller på sin fastighet. Nu kan du ladda elbilen med fossilfri grön el genererat direkt från ditt egna tak, utöver att du bidrar till en bättre miljö och därmed minskar klimathotet så är en investering i solceller också lönsam. Den nya tjänsten SolcellsOfferter hjälper dig att göra den bästa möjliga affären genom att låta dig jämföra leverantörer & priser på solcellsanläggningar.

Att producera sin egen elektricitet innebär att du kan klara av att försörja din egen fastighet med cirka 20-40 procent av din fastighets energibehov vilket innebär betydande besparingar. Idag så har priserna på solceller sjunkit mycket vilket gör det möjligt för privatpersoner att både ha råd att investera i solceller för miljöns skull men även att solcellerna är en investering som kommer att ge en bra avkastning under många år framöver.

I södra och mellersta Sverige så har man en mycket bra solbestrålning under stora delar av året vilket innebär att Sverige är ett land där det är lönsamt att investera i solceller. Det har många privatpersoner upptäckt och därför så har många investerat i solceller för att kunna producera sin egen elektricitet.

För varje år så ökar antalet installationer, vilket till stor del beror på att en investering i solceller inte längre är så kostsamma samtidigt som du får en bra avkastning på din investering. Dessutom så har vi svenskar blivit mer miljömedvetna under de senaste åren och att producera egen grön el är också en investering i våra barns framtid.

För en mindre villa så ligger priset för en solcellsanläggning på 5 kW, vilket producerar cirka 5 000 kWh per år, strax under 100 000 kronor. Eftersom du också kan erhålla ett solcellsbidrag, vilket är ett statligt stöd som Energimyndigheten delar ut, på 20 procent så blir priset ännu lägre.

Det innebär att det tar cirka 10-14 år att få tillbaka de pengar som du har investerat och därefter så kan du se fram emot minskade energikostnader på cirka 20-30 procent under många år framöver. För att hitta information om solceller och även få hjälp med att hitta prisvärda solcellsanläggningar så kan du vända dig till SolcellsOfferter.

SolcellsOfferter erbjuder privatpersoner & företag vägledning och information inför en investering i solceller. De tror att solceller kommer att vara det bästa alternativet för att minska utsläpp i framtiden vilket kommer att kunna bidra till att minska klimathotet och ge nästa generation en bättre miljö.

Att solceller även är en lönsam lösning som ger en bra avkastning under många år framåt är förstås också ett incitament för privatpersoner att investera i solceller.

Hos SolcellsOfferter så kan du hitta information om solceller, solbestrålning, investeringskalkyler och mycket annat som kan hjälpa dig som privatperson att enklare planera din installation av en solcellsanläggning.

Här kan du också finna guider för hur du går tillväga och vad du behöver tänka på inför en investering i solceller. SolcellsOfferter erbjuder dig också möjligheten att beställa tre stycken kostnadsfria offerter från leverantörer på din ort. Detta innebär att du kan erhålla ett bra underlag för din investering i solceller samtidigt som du kan hitta den bästa lösningen och de bästa priserna för dina solceller.

Om Företaget:

Solcellsofferter.se