Pressrelease från SweGaming AB

Publicerad 23 jul 2019 12:40

Lånium jämför nu även billån

Lånium, som idag är en av de ledande jämförelsesajterna för lån i Sverige jämför nu även billån. Med tillägget av billån fortsätter lånium stärka sin position som en av de mest heltäckande och kostnadsfria jämförelsesajterna för lån i landet.

Lånium har länge jämfört olika låneformer så som privatlån, bolån och snabblån. Nu har dem även valt att ge sig på billån och listar redan nu flertalet långivare som erbjuder billån till privatpersoner. Att behovet för bilån växer i takt med att allt fler skaffar bil är föga förvånande och Lånium vill nu se till att fler får möjligheten till att jämföra och hitta det bästa billånet, snabbt och enkelt.

- Billån är något vi övervägt att lägga till på Lånium under en längre period. I och med att vi sett en allt större efterfrågan på billån och då specifikt möjligheten till att kunna jämföra dessa på vår sajt kände vi att det nu var rätt läge att lägga till denna låneform. Billån har fått sin egen sektion på sajten precis som de andra låneformver vi idag jämför har. I denna sektion hittar man några av de bästa billånen idag enligt konsumenter och utifrån vad vi anser att de har att erbjuda. När vi nu även jämför billån vill vi påstå att vi är en av de mer kompletta plattformarna för att jämföra lån och tror att vi kan möta alla besökares behov, oavsett vilken lånetyp de är intresserade av, säger Simon Klaesson, ansvarig utgivare på Lånium.

I sektionen för billån på Lånium hittar man även extensiv information om billån, kontantinsatsen och mycket mer. Lånium lägger stort värde i att kunna erbjuda sina besökare korrekt och uppdaterad information om alla de lånetyper dem listar för att användarna i slutändan skall kunna ta ett välinformerat lånebeslut.

- Att endast lista billån eller lån överlag för jämförelse utan tillhörande guider och information som berör dessa lånetyper hade varit på gränsen till oansvarigt. Som jämförelsesajt går det inte anta att alla har samma förförståelse för hur ett lån fungerar, vad som skiljer dem åt och vad man som låntagare bör tänka på. Att endast jämföra lån är inte en garanti för ett lyckat låntagande. Har man däremot en god förståelse och kunskap om låneformen man ämnar använda sig av, tror vi att det kan öka chanserna markant till att man blir nöjd med sitt nya lån. Vårt mål är och kommer alltid vara att hjälpa privatpersoner att kostnadsfritt hitta det lån de behöver, oavsett ändamål.

Även om Lånium idag är nästintill komplett när det gäller de lånetyper de jämför är den svenska lånemarknaden under kontanst utveckling. Ytterligare lånetyper kan komma att läggas till på sajten i framtiden.

- Även om vi i dagsläget anser att vi i stort är en komplett jämförelsesajt är det omöjligt att utesluta att vi kommer jämföra än fler låneformer framöver. Lånemarknaden växer och nya och innovativa låneformer dyker upp titt som tätt. Finns det en efterfrågan och en ansenlig mängd långivare som stödjer en ny typ av lån kommer vi självfallet se om det är något som tillför värde för våra besökare på Lånium, avslutar Simon Klaesson.

Lånium.com är en ledande jämförelsesajt av lån i Sverige. Vi har sedan 2016 hjälpt flera tusen svenska privatpersoner att hitta lån genom våra professionella och kostnadsfria jämförelser. Vi täcker i dagsläget nästan alla låneformer och listar några av Sveriges absolut största långivare.

Av SweGaming AB