Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE

Publicerad 30 jan 2015 12:05

Här är Marcus Ericssons nya F1-bil

Marcus Ericssons Sauber C34 Ferrari

Marcus Ericssons Sauber C34 Ferrari

1/8

Foto: Daniel Reinhard

Marcus Ericssons Sauber C34 Ferrari

Marcus Ericssons Sauber C34 Ferrari

2/8

Foto: Daniel Reinhard

Marcus Ericssons Sauber C34 Ferrari

Marcus Ericssons Sauber C34 Ferrari

3/8

Foto: Daniel Reinhard

Marcus Ericssons Sauber C34 Ferrari

Marcus Ericssons Sauber C34 Ferrari

4/8

Foto: Daniel Reinhard

Marcus Ericssons nya arbetskläder

Marcus Ericssons nya arbetskläder

5/8

Foto: Daniel Reinhard

Marcus Ericssons hjälm

Marcus Ericssons hjälm

6/8

Foto: Daniel Reinhard

Marcus Ericssons hjälm

Marcus Ericssons hjälm

7/8

Foto: Daniel Reinhard

Marcus Ericssons hjälm

Marcus Ericssons hjälm

8/8

Foto: Daniel Reinhard

Gul och blå.

Här är Marcus Ericssons nya F1-bil.

Testerna inleds på söndag i spanska Jerez.

Så här ser den ut. Bilen som Marcus Ericsson ska tävla med i F1 under säsongen 2015. Bilen är gul och blå men det har inget att göra med att Marcus är svensk.

Det är bara en ren bonus då det är färgerna på Marcus teamkompis Felipe Nasrs brasilianska banksponsor.

Testerna inleds på söndag

Sauber inleder försäsongstesterna på söndag i spanska Jerez och då blir det också första chansen för Marcus att testköra årets bil.

Precis som 2014 använder sig Sauber av motorer från Ferrari. Både Sauber och Ferrari hade det tufft i fjol men då Ferrari byggt om större delen av sitt team och fått press från sig från vd Sergio Marchionne talar allt för att motorn kommer att bli bättre i år.

F1-teamen har också hittat ett litet kryphål i reglerna som ger dem möjlighet att uppdatera motorn ett par gånger under säsongen, vilket inte minst kommer att gynna Ferrari som är inne i en stark utvecklingsfas.

Bättre aerodynamik

Sauber-bilens nos är lite rundade än de konkurrentbilar som visats hittills. Bilens aerodynamik har förbättrats och Saubers ingenjörer har jobbat med att få bilen att bli bättre i långsamma kurvor och inbromsning. Även viktfördelningen har gjorts om en del.

Marcus Ericsson får förtroendet att bli först att testa bilen då han kryper ner bakom ratten på söndag förmiddag.

Relaterat