Prinsens revansch efter designbluffen
Här är prins Carl Philips designrevansch efter eldskärmsdebaclet.
Enligt uppgifter till Resumé är prinsen på väg ut med en kollektion sportjackor som han har designat.
Det har varit mycket uppståndelse kring prins Carl Philips design eller inte på eldskärmen "Slottet brinner" som exklusiva inredningsbutiken Svenskt tenn säljer för 14 500 kronor.
För tre år sedan lanserade Carl Philip produkten som sin egen design och berättade också för TV4 att idén kom "som ett brev på posten."
Inte designat
Men för några dagar sedan gick den riktiga formgivaren, Eric Ericson, ut och berättade att prinsen inte designat produkten.
– Självklart är det så att den här typen av uppmärksamhet och ifrågasättande hade han kanske hellre velat vara utan, sa Axel Calissendorff, prinsens talesperson och styrelseordförande i bolaget CPhB Design AB som står bakom eldskärmen, till Expressen.se.
Varma vinterjackor
Nu vill prinsen ta revansch – med sportjackor. Det är prinsens andra företag, Bernadotte & Kylberg, som enligt uppgifter till Resumé är på väg att köpa in sig i det klassiska 80-tals jackmärket A-One.
Prinsens första kollektion ska börja säljas nästa år på klädbutiken MQ.
A-One specialiserar sig på varma vinterjackor som dunjackor, men märket har också en sportkollektion för vår- och sommaren.
Expressen.se söker MQ och Bernadotte & Kylberg för en kommentar.