Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE
Pressrelease från Newport
Leva och bo>Pressreleaser

Publicerad 27 sep 2018 14:08

Newport storsatsar med ny flaggskeppsbutik

Newport med budskapet ”The death of retail is overrated” sticker inredningsföretaget Newport ut hakan. Nu expanderar bolaget och öppnar en ny flaggskeppsbutik på 350 kvadratmeter i Norrköping city. Med investeringen, som uppgår till sex miljoner kronor, tar Newport ännu ett steg i sin vision att erbjuda kunderna en helhetsupplevelse utöver det vanliga.

I en tid där många talar om butiksdöd och stenhård konkurrens går Newport mot strömmen och investerar i nya och större affärslokaler för att kunna leverera en unik upplevelse. Kunderna möts av miljöer som talar till alla sinnen med en palett av doft, musik och inredningsinspiration utöver det ordinära.
Det djärva budskapet ”The death of retail is overrated” är ett sätt att väga upp alla uttalanden om en kommande katastrof inom detaljhandeln. Det är också ett statement från Newports sida, om att de butiker som levererar sanna upplevelser för besökaren blir överlevare i i det långa loppet.

– Så fort besökaren tar steget in på Newport ska känslan vara att hon eller han lika gärna skulle kunna befinna sig på Regent Street i London, eller varför inte på Rodeo Drive i Hollywood? Vi erbjuder noga utvalda inredningsdetaljer från världens alla hörn, både som dekoration och i vårt unika produktutbud. I vår nya Norrköpingsbutik kommer det till exempel finnas butiksinredning i form av en gammal gigantisk fartygslampa från det engelska hangarfartyget Hercules Anno 1945, säger Newports vd och ägare Bo-Wilhelm Horndahl.

Med en lokalyta på 350 kvadratmeter, och en investering på sex miljoner kronor är Newport i Norrköping den näst största av Newports sju butiker. Den största, som är på över 900 kvadratmeter, finns på varuhuset NK i Stockholm.

– Satsningen på den nya butiken stärker Newports ledande position som en unik inredningskedja med både egendesignade möbler och inredningsdetaljer samt exklusivt utvald inredning från varumärken i det övre premiumsegmentet, säger Bo-Wilhelm Horndahl.

Newport i Linden köpcentrum slår upp portarna på fredag den 28 september, men redan nu pågår arbetet med Newports nästa stora satsning. I mars nästa år utökar bolaget ytterligare och öppnar en butik i femstjärniga Nobu Hotel i Marbella i Spanien.

Följande bilagor finns för nedladdning:

Release

Om Newport

Om Newport  Det svenska företaget Newport, som startade 1996, designar och säljer inredningsdetaljer och möbler i en klassisk och tidlös inredningsstil med internationell känsla. Newport bedriver all sin verksamhet i egen regi, med allt från varumärkesutveckling och egendesignade produkter till konsumentförsäljning via e-handel och i sju egna butiker.  Försäljningen av Newportprodukter uppgick 2017 till cirka 200 MSEK i konsumentledet.  Tillväxten har varit 40% i genomsnitt de senaste 5 åren i kombination med en positiv resultatutveckling. 

För frågor om Newport, vänligen kontakta: Bo-Wilhelm Horndahl: 0707-27 87 50 wille@newport.se

Av Newport
Cision News

Pressreleaser

Pressreleaser är nyheter från olika företag.