Innehåll från Lead Supply A/S
Leva och bo>Pressreleaser

Publicerad 24 aug 2018 11:10

Jämförelsetjänsten Fair-laan.se satsar på att göra snabblån säkrare

Det har aldrig varit enklare att bli beviljad snabblån och det beror på det ökade utbudet av långivare som etablerats de senaste åren. I dagsläget finns det ett hundratal verksamma kreditföretag i Sverige, vilket har lett till många möjligheter med skiftande kvalitet. Fair-laan skapades för att tillgodose den nya marknaden samt att göra det säkrare för konsumenter att hitta rätt snabblån som motsvarar låntagarens egna behov och finansiella förutsättningar.

Fair-laan grundades 2014 i Århus, Danmark, och har snabbt byggt upp en säker, digital tjänst som jämför ett omfattande spektrum av kreditföretag inom den svenska lånebranschen. Genom att identifiera ett gemensamt kommunikationsbehov för låntagare och långivare så har Fair-laan.se på kort tid revolutionerat den svenska lånemarknaden. Fair-laan.se har blivit kreditföretagens digitala mellanhand.

Augusti, 2018 uppdaterade Fair-laan sitt koncept för att göra marknaden ännu säkrare för konsumenter. Det gör de med högre krav på långivarna samt mer grundlig information med för- och nackdelar över respektive lån, utöver information om ränta, avgifter, löptid samt specialerbjudanden. Via lånekalkylatorn sammanställs en lista över de lån som konsumenten har störst chans att bli beviljad baserad på tre grundläggande kriterier; belopp, ålder och låneform. Låneansökan skickas därefter direkt till den utvalda långivaren.

“Lånemarknaden har digitaliserats och det har medfört att även jämförelsetjänster följt med i utvecklingen. Det är viktigt att jämföra lån så man är säker på att man får det bästa lånet som passar efter sin egna situation. Med Fair-laan kan man enkelt jämföra alla marknadens snabblån bara på ett par klick.” menar Fair-laans Emma Nilsson. Hon berättar att de har redan etablerat en trofast kundkrets och företaget tror på en ökad tillväxt.

Fair-laan.se
Skapades 2014 för att tillgodose det växande utbudet av låntagare; så att konsumenterna undgår lånefällor och oseriösa långivare. Fair-laan har snabbt blivit en av de populäraste jämförelsetjänsterna eftersom de bidrar med saklig och opartisk information. På Fair-laan.se kan låntagare jämföra snabblån, smslån, räntefria lån, lån med betalningsanmärkningar, samla lån och lån utan UC. Mer information om företaget, tjänsten och snabblån finns på Fair-laan.

Följande bilagor finns för nedladdning:

Pressmeddelande (PDF)
Av Lead Supply A/S