Pressrelease från Clas Ohlson
Leva och bo>Pressreleaser

Publicerad 27 jun 2018 10:00

Clas Ohlson i nya samarbeten med ny konceptbutik för hemmet i Oslo

Clas Ohlson öppnade igår en konceptbutik kallad Hemma hos Clas Ohlson i centrala Oslo. Butiken är en pop-up-butik som kommer att vara en plats för inspiration med fokus på inredning och förvaring den första Clas Ohlson-butiken i sitt slag.

Vi på Clas Ohlson vill göra livet i hemmet enklare för våra kunder. Detta är ett bra exempel på hur vi tänker i nya banor för att stärka erbjudandet genom att göra kundupplevelsen ännu bättre och än mer relevant. Kundens hem är vår kommersiella arena och genom att som här fokusera på en mindre del av sortimentet kan vi på ett mer inspirerande sätt visa kunderna vårt erbjudande för specifika situationer i hemmet, säger Lotta Lyrå, vd och koncernchef på Clas Ohlson, som närvarade vid butiksöppningen i Norge under tisdagskvällen.

“Hemma hos” är den första Clas Ohlson-butiken där kunderna kan uppleva delar av sortimentet i en hemmalik miljö. Inför öppningen av konceptbutiken har även nya samarbeten med företagen Botanik (www.botanik.no) och Porterbuddy (www.porterbuddy.com) initierats, vilket innebär att butiken kan erbjuda ett stort utbud av färska blommor och växter såväl som snabb och flexibel hemleverans.

Vi vill ta kundservice till en ny nivå och genom att kunna erbjuda snabb och smidig hemleverans visar vi att Clas Ohlson hela tiden tar nya steg för att underlätta för kunderna. Jag är övertygad om att vi kommer att få se fler liknande samarbeten framöver. Samarbeten som ger kunderna bättre tillgänglighet och mer kompletta erbjudanden, säger Lotta Lyrå.

Konceptet ”Hemma hos Clas Ohlson” är utvecklat utifrån önskemål från kunderna och besök i kundernas hem. I den nya pop-up-butiken kommer det förutom ett anpassat produktsortiment att finnas rådgivare som hjälper kunden att skräddarsy praktiska och inspirerande förvaringslösningar för hemmet.

Clas Ohlson kommer dessutom att ordna kundkvällar på olika teman i den nya butiken och från och med i höst erbjuda olika kurser och tips för hemmet i samarbete med bland andra Botanik och inredningsbloggaren Synnøve Skarbø.

Kort om ”Hemma hos Clas Ohlson”:

Adress: Bogstadveien 58, Oslo
Butikstyp: Pop-up, konceptbutik
Försäljningsyta: 130 kvadratmeter
Öppen: 26 juni 2018 - 31 december 2018 (preliminärt)

Följande bilagor finns för nedladdning:

Pressmeddelande som pdf

Om Clas Ohlson

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com (http://media.ne.cision.com/l/thfaauky/www.clasohlson100.com) eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.

For mer information, vänligen kontakta: Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Av Clas Ohlson
Cision News