Har du undrat varför du har sett Annie Lööfs nuna överallt i valrörelsen?
Svaret ligger tretton år tillbaka i tiden. Den 25 oktober 2005 skickade Centerpartiet ut ett pressmeddelande om att man hade sålt Centertidningar AB för 1,8 miljarder kronor.
I ett slag blev centern världens rikaste parti.
Försäljningen av tiotalet lokaltidningar - bland dem Hallands Nyheter, Östersunds-Posten och Länstidningen i Södertälje - var sällsynt vältajmad. Bara åtta år senare såldes hela Washington Post till en lägre summa efter att nätannonseringen underminerat papperstidningarnas annonsaffär.
Centerpartiet och Centertidningar
Affären var oväntat lyckosam. C-ledaren Maud Olofsson är annars inte känd för sitt affärssinne. Som vd för Hushållningssällskapet i Västerbotten startade hon ett dotterbolag som skulle odla shiitake-svamp. Strax efter att Olofsson slutat som vd gick bolaget i konkurs med över en miljon i skulder.
I rollen som näringsminister var Maud Olofsson senare med och slog ihop Posten med Post Danmark. Postnords upplägg har i praktiken medfört att svenska skattebetalare får pytsa in miljarder för att hålla det danska postväsendet under armarna.
Det var en ändå en bra affär i jämförelse med Vattenfalls köp av nederländska Nuon, som Olofsson också godkände. Den notan slutade på 89 miljarder kronor. Ex-näringsministern har dock vägrat att vittna i KU om affären.
Men Centerpartiets egna pengar hanterade Maud Olofsson som sagt på ett skickligare sätt. (Att skattebetalarna tvingades ta en del av kostnaden även för tidningsaffären när en av köparna - svårt skuldsatta Stampen - häromåret tvingades genomgå en rekonstruktion är en annan historia).
Ironiskt nog har försäljningen av Centertidningar inneburit att det klassiska folkrörelsepartiet C nu är det parti som är minst beroende av medlemmar.
Medan många andra partier tvingades snåla i valspurten kunde Centerpartiet - precis som 2014 - hyra stora, dyra montrar på centralstationerna i Malmö, Göteborg och Stockholm under den viktiga sista veckan. Och Annie Lööfs ansikte syntes i reklam i tidningar, tv och på annonstavlor. I lördagens Svenska Dagbladet prydde Lööf såväl framsidan som baksidan.
Men pengar är inte allt.
Valresultatet på 8,6 procent måste ha blivit en besvikelse för många centerpartister som tidigare under mandatperioden hade fått se sitt parti på nivåer kring 13-14 procent i opinionsmätningarna.
Valbudget
En lista toppar dock ändå Centerpartiet efter detta val. Den över kostnaden per erövrat mandat i riksdagsvalet.
Reklam kostar pengar. I januari i år uppgav Centerpartiet för SVT att man hade en valbudget om 70 miljoner kronor - bara Socialdemokraterna satsade mer.
Om den preliminära mandatfördelningen står sig innebär det att varje riksdagsstol kostade partiet hela 2,2 miljoner kronor (om nu Centerpartiet inte valt att satsa ännu mer pengar i slutet, mängden Annie-annonser i slutspurten ger onekligen den känslan).
Därmed är C överlägsen etta. Tvåan på listan - Miljöpartiet - betalade bara 1,2 miljoner kronor per mandat och jumbon Vänsterpartiet kom undan med drygt en halv miljon per kamrat i kammaren.
Kanske är det surt för centerpartisterna att den stora satsningen inte gav större utväxling. Men då finns det tröst.
Det drabbade ingen fattig.
Så mycket kostar ett riksdagsmandat
Centerpartiet 2 258 065
Miljöpartiet 1 200 000
Liberalerna 1 052 632
Socialdemokraterna 990 099
Kristdemokraterna 869 565
Sverigedemokraterna 806 452
Moderaterna 714 286
Vänsterpartiet 578 571
Källa: Egen uträkning byggd på SVT:s rundringning och Valmyndighetens preliminära mandatfördelning.
Läs också: