Söndagens formel 1-race i Ungern var det sista innan sommaruppehållet och Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Marcus Ericsson och de andra är inte tillbaka på banan förrän till Belgiens Grand Prix på klassiska Spa sista helgen i augusti
Men flera av formel 1-teamen är kvar i Ungern för testkörningar den här veckan och under tisdagen var det 21-årige skåningen Gustav Malja som fick chansen.
Det blev totalt 108 varv i 36 graders värme på den 4,3 kilometer trixiga banan Hungaroring.
Av de tolv förarna som var ute på banan hade Gustav sämsta tiden, men samtidigt var också upplägget annorlunda för olika team.
Vissa satsade verkligen på kvalsimuleringar, alltså gjorde allt för att få bästa möjliga tid. Andra testade bilar och inställningar lika mycket som förarna. Etablerade formel 1-stjärnan Valtteri Bottas deltog, men gjorde en däcktest för Pirelli och körde mest varv av alla, men med den inriktningen.
"Det är klart att det är bra"
Sauber har också problem med sin bil, vilket varit uppenbart under säsongen.
Men svensken var förstås nöjd med att få chansen att köra en formel 1-bil.
- Formel 1 är något annat, det är 400 hästar till, en formel 1-bil har tusen hästar. Och att få köra så många varv, det är klart att det är bra. Och jag är nöjd med prestationen och att jag kunde göra allt teamet begärde, sa Gustav.
Snabbast av alla - vilket förstås ändå är intressant - var supertalangen Charles Leclerc, som skolas av Ferrari för att ta steget till formel 1.
Leclerc dominerar till vardags i formel 2, där han är totalledare. Och där han till vardags tävlar mot bland andra Gustav Malja, som efter möten med Sauber, återvänder till Sverige. Nästa formel 2-lopp körs också på Spa i samband med Belgiens Grand Prix.
Kubica ska testköra igen
Annars är stora snackisen i depån i Ungern Robert Kubicas comeback i morgon.
Då ska polacken testköra för Renault.
2006-10 kom han in som den förste polacken i formel 1 och gjorde 63 lopp, med elva pallplatser och en seger i Kanadas GP.
Karriären avbröts efter en allvarlig krasch i en rallytävling 2011, då han riskerade att få amputera en arm, men han har lyckats repa sig och rehabiliteringstränat i flera år med sikte på en sensationell comeback i formel 1.