Gå till innehåll

Hoppsan!

Ett tekniskt fel har uppstått. Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Expressen i ett bättre anpassat format?

Du kan alltid välja vilket format sidan ska visas i, i sajtens sidfot.

Kritiken: "Det känns trött i Redhawks"

I dagens avsnitt Studio Kvällsposten diskuteras Malmös publiktapp och det svala intresse för det första slutspelet på 15 år. 

KvP:s krönikör Johan Svensson är stark kritisk till klubbens marknadsföring. 

– Jag får känslan av att de inte har varit med på noterna. Det känns trött, säger Johan Svensson och lyfter fram Växjö som ett positivt exempel. 

Malmö är det lag som har tappat mest publik i SHL den här säsongen. 

Jämfört med förra säsongen har laget tappat nästan 900 åskådare per match. 

På lördag spelar Malmö sin första slutspelsmatchen på 15 år men intresset är fortfarande svalt. 

Matchen mot Luleå beräknas locka runt 6500 åskådare  och krocken med melodifestivalens final nämns som en anledning till det dåliga intresset.  

– Jag tror inte att det har så mycket med melodifestivalen att göra. Jag får känslan av att Malmö inte har varit med på noterna, säger Kvällspostens krönikör Johan Svensson. 

– Jag har följt andra klubbar och de har en helt annan marknadsföring till slutspelet, däribland Växjö. Det är också något som jag har framfört till Malmös marknadsavdelning. De måste lyfta sig några nivåer.  

Se Studio Kvällsposten ovan där Johan Svensson också analyserar Malmös chanser mot Luleå i åttondelsfinalen.