H65 räckte inte till i seriefinalen. Foto: Peter Månsson/3hfoto.se
H65 räckte inte till i seriefinalen. Foto: Peter Månsson/3hfoto.se

H65 föll i seriefinalen: "Vi var inte beredda"

Publicerad

Skurus Ulrika Olsson gjorde tio mål i seriefinalen.

Det innebar säsongens andra SHE-förlust förlust för H65 Höör.

- Vi var inte beredda på vad som krävdes för att vinna i dag . Skuru hade laddat för den här matchen i fem veckor. Det märktes, säger tränare Ola 

Månsson.

Inför seriefinalen mellan H65 Höör och Skuru IK hade H65 Höör bara förlorat en match i SHE. Man hade dessutom en imponerande målskillnad på 472–344.

Men vad hjälpte det?

I tisdagens match var gästande Skuru det starkaste laget och Nacka-laget spelade därmed sin elfte raka match utan förlust – senast laget förlorade var mot just Höör i oktober i fjol.

Det var Skuru som var i förarsätet hela kvällen. Man ledde med 17-13 i paus. Då hade Ulrika Olsson redan gjort fem mål. Hon gjorde fem till i den andra halvlek och var en stor bidragande faktor till att H65 aldrig lyckades komma i kapp Skuru som till slut vann med 30-27.

Tränaren sågar försvarsspelet

Olsson leder nu MEP, skytteligan och assistligan.

Ola Månsson menade att H65 kunde ha gjort ett bättre jobb i att stoppa hennes framfart.

- Inställningsmässigt i försvaret var inte bra nog. Skuruspelarna gjorde jobbet i varje duell och vann majoriteten av alla kamper - sådant ger naturligtvis resultat, summerade tränaren.

Skuru-segern innebar att H65:s serieledning krympte från fyra till två poäng.

Martin Hardenberger
Martin Hardenberger

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Kvällspostens startsida

Mest läst i dag