Halmia har sedan flera år Per Gessle/Gyllene Tider-reklam på tröjryggen.
Nu ska HK Drotts damlag, som överraskande kvalade upp till allsvenskan i våras, få Gyllene Tider-pengar. Drivande gruppmedlem bakom satsningen: Trumissen Micke "Syd" Andersson.
– Det känns jättekul att kunna hjälpa till på traven, säger han till Hallandsposten.
Drott ska spela Gyllene Tiders låtar
Någon sponsorsumma vill ingen av de inblandade avslöja. Däremot att Drott-damerna ska spela med en logotyp på tröjorna bestående av citat, inspirerade av Gyllene Tider-låtar, exempelvis "Det hjärta som brinner". Dessutom ska GT-låtar spelas i samband med hemmamatcherna.
– Som trumslagare och talesperson för Gyllene Tider kan jag säga att detta känns stort för oss. Vi vet hur det var när vi var nykomlingar på väg upp, säger Micke "Syd" Andersson till Hallandsposten.