Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
MrMadhawk.se

Bättring på publikfronten när retrotröjor gör premiär

Frederik Storm senast man använde retrotröjor.Foto: Petter Arvidson / BILDBYRÅN

Redhawks har haft enormt svårt att locka publik till Malmö Arena under hösten.
Mot Oskarshamn var siffran rekorderlig, vilket förklaras av dålig trend, dagen innan lön och att Malmö FF spelade samma kväll på hemmaplan.
Men ikväll mot Frölunda blir det i alla fall en kurva som pekar uppåt.
Över 6000 biljetter är sålda och för Malmö Redhawks del är det viktigt.

6000 åskådare är inte på något sätt en supersiffra.
Men det är trots allt något annat än vad det varit den senaste tiden. Siffror på 4000-5000 åskådare, mot förvisso klart mindre attraktiva lag.

Ikväll gör Redhawks sin första match för säsongen i sina nya retrotröjor.
Det är en kopia av tröjorna från 1992, som man vann SM-guld med. Men som har touch av designen som man använder idag.
Liknande tröjor användes 2015 mot Rögle, men nu blir det alltså med touch av årets design.

Att Redhawks behöver få in publik är viktigare än någonsin.
Man måste uppvisa positiv ekonomi och har budgeterat för att snitta över 6000 åskådare.