Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Säsongskortsförsäljningen i fas med förra säsongen

Säsongskortförsäljningen är en viktig inkomst.Foto: Ludvig Thunman / BILDBYRÅN

I vanlig ordning så är säsongskortsförsäljningen en viktig del i klubbarnas inkomst inför varje säsong.
Att ha sina trogna besökare på matcherna, som utgör grunden är viktigt för varje klubb.
Malmö Redhawks ligger på ungefär 3500 sålda kort varje säsong, och tanken är att mann ska ha något liknande denna säsongen.
Nu har försäljningen pågått några veckor, och prognosen ser ganska hygglig ut.
– Vi ligger i fas med försäljningen från förra året vid den här tiden, säger marknadschef Marcus Larsson.

Det innebär att man har säkrat upp flera tidigare innehavare, men också att det finns de som inte förlängt, samt att några nya har trillat in.
Greppet man nu tar, så här års, är att man ringer upp de som ännu inte tecknat upp sig, för att säkra in dessa.
Sedan hoppas man givetvis på nya innehavare.
Malmö Redhawks vill ha flera besökare på framför allt en sektion på arenan – ståplats.
Därför lockar man sina befintliga säsongskortsinnehavare med att erbjuda ett presentkort på 500 kronor, om man värvar en ny innehavare.