Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
MrMadhawk.se

SHL-klubbarnas säsongskortsförsäljning

Det är mindre än två veckor till en första matchen spelas i 2016/2017 års upplaga av SHL. Och publikintresset lär gå upp när Modo har skiftats mot Leksand, samtidigt som Karlskrona har byggt om i sin arena.

Så, hur är läget hos de 14 lagen?
MrMadhawk.se skickade ut fem frågor, till respektive klubb.

De fem frågorna:

1. Hur många säsongskort har ni sålt?

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?

Svaren har ni enligt nedan.

***

BRYNÄS
Kari Litmanen, ansvarig marknadsföring & evenemang.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Vi har nått cirka 1850 i dagsläget. Fantastiskt nog har vi redan passerat förra årets siffra på privata seriekort.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Vi räknar in allt. Privat, företag, loger, personal etc. Hos oss får ungdomsspelarna inte säsongskort, utan de får köpa något vi kallar ”matchkort” där de kan plocka ut biljetter match för match. Det innebär att de inte räknas in i säsongskorten.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Jag tror att vi ökar i år igen, tror och hoppas på att landa kring 2400, vilket hade varit helt fantastiskt!

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Detta året har vi målsättningen att nå samma som föregående säsong, dvs 2170.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Jag upplever att intresset är bättre än förra året. Vi har några intressanta nyförvärv som jag tror lockar, samt att försäsongen hittills varit bra. Det är en väldigt positiv känsla kring den kommande säsongen, inte bara inom laget utan även hos oss som arbetar runt laget.

DJURGÅRDEN
Jesper Björck, biljettansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Drygt 3000.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– I antalet 3000 är det bara fasta platser inräknade. Biljettpotter, större biljettpaket och företagsupplägg är inte medräknade. Räknar vi dessa närmar vi oss 3500.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Två till trehundra kort till, hoppas vi.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Givetvis 8094, vilket är maxantalet på Hovet.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Från att till en början av ”silly season” ha varit lite oroligt i supporterleden pga stor omsättning av spelare så upplever vi nu att intresset är större än förra året. Väldigt många är nyfikna på det nya, hårt arbetande, laget.

Scandinavium har SHL:s högsta publiksnitt. Foto: Carl Sandin / BILDBYRÅN
Scandinavium har SHL:s högsta publiksnitt.Foto: Carl Sandin / BILDBYRÅN

FRÖLUNDA
Nathalie Martin, Publik & biljettansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– 2500 sålda serieplatser till privatkunder fram till idag.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Ovanstående siffra bara privatkunder.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Totalt tror vi att vi landar på 4000 sålda serieplatser inkl. partners.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– 4000.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Vi ser en positiv ökning från i fjol!

FÄRJESTAD
Johan Kemi, biljett & eventchef.

Hur många säsongskort har ni sålt?
– Vi har inte fått in alla fullständiga uppgifter, men vi ligger nära ambitionsnivån. Det är en del marknadsavtal som vi ännu inte har intäktsfördelat.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– I försäljningen räknar vi in samtliga som har access till våra matcher under säsongen.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Ambitionsnivån ligger på samma nivå som senaste åren, omkring 2600 säsongskort.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Se fråga 3.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Vi upplever intresset som fortsatt stort kring våra matchrelaterade event. Vi inleder säsongen i SHL med utsåld arena och räknar med utsålt även 8/10 och 29/10 då försäljningen flyter på riktigt starkt till dessa matcher. Vi har skruvat upp ambitionsnivån på biljettintäkter med 10% för denna säsong och vi ser ingen anledning att inte tro på att vi levererar på den nivån.

HV71
Andreas Karlsson, marknadsavdelningen biljetter.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Knappt 2900 sålda.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
Privat och företagskunder.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Målsättningen är 3450.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Se ovan.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Likvärdigt med förra säsongen, beslutsprocessen känns dock som längre på både privat och företagsmarknaden.

KARLSKRONA
Niclas Skoglund, kommunikations & varumärkesansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Vi har just nu sålt 2020.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Vi räknar med privat och företag.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Vi hoppas att vi ska kunna sälja cirka 2200 stycken.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Första målet var att sälja mer än i fjol. Det målet är nu uppnått och vi siktar på 2200 stycken.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Vi tycker att det är bättre intresse i år och mer snack runt laget och klubben.

LEKSAND
Christer Plars, klubbdirektör.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– 3099 stycken.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Privat på både stå och sitt, företagskort på sittplats, loger och terrassbord.
Ungdomsspelare och ledare räknas inte med i sålda säsongskort.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Vi kan nog komma upp i 3200 innan pucken släpps.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Vi hade som mål att sälja 3000 så det har vi passerat och det är vi nöjda med.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Klart bättre, vilket också är ganska förståeligt. Förra säsongen i allsvenskan sålde vi 2200 kort, nu har vi sålt tusen till – vilket är jätteroligt.

LINKÖPING
Anna Brissman, biljettansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Vi har sålt 2499 kort till nu.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Alla som har någon form av säsongsabonnemang räknas in i den siffran.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Vi hoppas att det blir 2700 kort.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Målsättningen är lite olika i de olika grupperna men målsättningen är alltid att öka från föregående år vilket vi gör i år.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Intresset är stort i år och det är mycket positiva tongångar. Vi får också en fler helt nya privata säsongskortsinnehavare vilket förstås är jätteroligt!

LULEÅ
Robert Hedlund, kommunikationschef.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Ca 2100 st.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Privat och företag. Våra ungdomsspelare är inte inräknade i detta. Vi har heller inte räknat in loger & lounger, det är ca 400 fasta besökare per match som är samma som föregående säsong.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Ca 2300 st. Kanske mer om ståplatskorten blir lika populära som förra året.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Vi försöker alltid slå våra egna rekord. Det viktigaste för oss är hur många besökare och hur bra stämning det är på våra matcher, om de köpt säsongskort eller lösbiljetter är i det avseendet mindre viktigt.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Sett över de senaste säsongerna är det ett väldigt bra resultat redan nu, jämfört med hela förra säsongen som var en rekordsäsong så är vi just nu på 85% av antalet sålda kort, men vi kommer att fortsätta sälja säsongskort även en bit in på SHL-säsongen.
(PS. Du kan lösa ditt eget säsongskort via biljett.luleahockey.se och där välja om du vill betala över 3, 6 eller 9 månader, gör det innan fredag så skickar vi med en halsduk).

MALMÖ
Madeleine Svensson, biljett & säsongskortsansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Nuläget är det sålt: 3450 kort.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Ungdomskort och publikvärdar är inga kort, utan görs om till biljettpotter och det är cirka 700 stycken. Det som räknas in i siffran är privata, företag och loger.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Målsättning är som förra säsongen.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Se ovan.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Det var nog ett lite större intresse när vi gick upp till SHL, men det är två veckor kvar till hemmapremiären, så vi kämpar på!

RÖGLE
Anna Berglund, Event- och arrangemangsansvarig

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– 2 150.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Vi räknar in enbart in privat och företagsförsäljning i denna siffra.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Vi tror vi kan öka något, ca ytterligare 75 st.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Samma som förra säsongen 2 200 är vår målsättning, men vi hoppas givetvis på fullsatt arena varje match.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Vi upplever ett större intresse för Rögle BK i år, mycket positiva tongångar och engagemanget lokalt är mycket stort.

SKELLEFTEÅ
Charlott Landstedt Sjöö, biljett & bokningsansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– 2200.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Privat, företag, ståplats och loger.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– 2400.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– 2400.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Likvärdigt men ser ett ökat intresse i våra flexibla biljettpaket.

VÄXJÖ
Carolina Toresson, PR & kommunikationsansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Vi har idag sålt ca 2300 säsongskort.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Privata säsongskort sitt, stå och hkp, företag sitt, stå, aktiva spelare och ledare stå.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– Vi räknar med att landa på föregående års utfall, ca 2600 säsongskort (45% av totala arenakapaciteten)

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Vår målsättning är såklart att alltid öka vår försäljning men vår prognos är föregående års utfall.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Vi upplever att intresset är likvärdigt.

Bäst beläggning. Örebro och Behrn Arena står för SHL:s bästa beläggning. Foto: Anna-Lena Bergqvist
Bäst beläggning. Örebro och Behrn Arena står för SHL:s bästa beläggning.Foto: Anna-Lena Bergqvist

ÖREBRO
Carl-Michael Larsson, biljettansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Vi har i dagsläget sålt 3200 kort.

2. Vad räknar ni in i försäljningen (Privat, företag, ungdomsspelare)?
– Privat och företagskort.

3. Hur många kort tror du att ni säljer till slut?
– 3500 st.

4. Vad har ni för målsättning i antal sålda kort?
– Vår målsättning är att sälja lika många kort som förra säsongen, dvs 3500 st.

5. Upplever du att intresset är bättre, likvärdigt eller sämre jämfört med tidigare säsonger?
– Vi ser ett fortsatt stort intresse till kommande säsong och hoppas på ett välfyllt Behrn Arena.