Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
MrMadhawk.se

Så ligger klubbarna till i säsongskortsförsäljningen

Det är snart dags för premiär och nu vässar klubbarna till det sista och försöker att sälja in så många säsongskort de kan. Just säsongskorten är en viktig del gällande hur man ska få ihop ekonomin. Och när det snart är premiär så är det dags för en avstämning.

Alla klubbarna fick tre frågor.
1. Hur många säsongskort har ni sålt?
2. Hur många tror du ni når till slut?
3. Vad har ni haft för målsättning?

*

BRYNÄS IF
Kari Litmanen, Försäljningschef Publik Marknad.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– I tisdags hade vi nått 1874st seriekort. (Förra året vid samma datum låg vi på 1806st).

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Vi har i dagsläget ca 450 kort reserverade till partners, privat sitt och stå. Generellt de senaste åren har vi haft en hög % som förnyar sina reservationer vilket i så fall innebär att vi landar på runt 2350 om man bara räknar med att de reserverade förnyas.
I detta är det även inräknat vår nyhet denna säsong, klackpartner. Det är ett upplägg där ett företag köper 3 Supporterkort (till ståplats) som vi sedan delar ut till personer som normalt inte har möjlighet att gå på hockey. Vi delar inte ut säsongskort, utan ståplatsbiljetter i samband med varje match, först till kvarn.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Förra säsongen sålde vi 2171 seriekort. Min personliga målsättning har varit 3000, en drömgräns som jag vill passera. Men målsättningen vi har inom organisationen varje år är att öka från föregående.

*

DJURGÅRDENS IF
Jesper Björck, Publik- och säkerhetsansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Vi har sålt ca 3350 säsongskort exklusive biljettpotter och vissa företagsupplägg.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Hoppas vi når 3500.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Målsättningen är att nå 3500. Ifjol sålde vi drygt 3300 så intresset är högt.

*

FRÖLUNDA INDIANS
Nathalie Martín, Publik- och biljettansvarig Privatmarknad.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Vi har än så länge sålt drygt 2300 kort (privata) vilket är en ökning från samma tid i fjol. Partnerkorten är inte inräknade i denna siffra. Förra året slutade vi på totalt 3700.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Jag tror vi landar på 3800-3900 totalt sett.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Målsättningen den här säsongen har varit 4000 kort.

*

FÄRJESTAD BK
Johan Kemi, Biljett- & Eventchef.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– I dagsläget går vi inte ut med några siffror kring våra säsongskort.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Ingenting vi går in på.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Vi har som målsättning att fortsätta den positiva trenden kring beläggningen i Löfbergs Arena, vi såg ett försiktigt trendbrott förra säsongen. Detta trots ett usel sportslig säsong. Målsättningen är att totala biljettintäkter ska öka med 5 % denna säsong. Nyckeltalet intäkt per besökare är centralt denna säsong även om vi ser biljettsegmentet som 3D-modell med komponenterna 1) intäkt/besökare, 2) totalintäkt, 3) beläggning.

*

HV71
Johan Freijd, Press & informationschef.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Det är ingenting vi väljer att gå ut med.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Förra året sålde vi cirka 3650 säsongskort. Vi ligger bra i fas nu och siktar på att landa på samma nivå i år när vi är klara med säsongskortsförsäljningen.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Vi siktar på att på samma nivå som förra säsongen.

*

KARLSKRONA HK
Niclas Skoglund, Ansvarig KHK Kommunikation, Press, Varumärke.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– 1864 stycken.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Drygt 1900 stycken.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Vi har velat överträffa förra säsongens försäljning på 1800 st kort.

*

LINKÖPING HC
Anna Brissman, Biljettansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Vi har i skrivande stund sålt drygt 2300 kort.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Jag tror och hoppas att vi når till 2500 säsongsabonnemang innan serien startar.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Målet har varit att behålla alla våra mycket viktiga säsongskortskunder sedan föregående säsong (privat och företag) och även förhoppningsvis öka något med lite nya varianter av säsongskort med större flexibilitet.

*

LULEÅ HF
Lena Bäckström, ansvarig för biljetter & säsongskort.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Det är just nu runt 3800 om man tittar på totalen vad gäller säsongsabonnemang, men då är 308 stycken logeplatser medräknade i det.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Det är betydligt lugnare nu, men vi hoppas kunna sälja fler säsongsbiljetter. Vi säljer även en bit in i serien.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Det har varit att öka jämfört med förra säsongen, och det har vi gjort, så vi är jätteglada för intresset.

*

MALMÖ REDHAWKS
Martin Nileskär, Biljett och logeansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– Cirka 3800.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Runt 4500, för det trillar in kort precis hela tiden nu.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– 4500.

*

MODO HOCKEY
Erika Grahm, Biljettadministratör.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– I dagsläget har vi sålt cirka 1670 kort.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– Cirka 2000 kort.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Vi siktar på 2000, då vi sålde 1900 kort förra säsongen.

*

RÖGLE BK
Joel Sandborg, Kommersiellt ansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– 2400 stycken.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– 2600.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– 2400, som vi sålt nu.

*

SKELLEFTEÅ AIK
Håkan Billing, Försäljnings och marknadschef.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– 2300.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– 2600.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– 2600.

*

VÄXJÖ LAKERS
Elisabeth Anderberg, Event- och biljettansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– 2551 stycken.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– 2700.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– 2607, vilket är ett kort mer än förra året.

*

ÖREBRO HK
Carl-Michael Larsson, Biljettansvarig.

1. Hur många säsongskort har ni sålt?
– 3300.

2. Hur många tror du att ni når till slut?
– 3500.

3. Vad har ni haft för målsättning?
– Att sälja 3500 kort, och därmed öka 10 % från förra säsongen.

*

Summering:
Luleå och Malmö ligger i topp vad gäller säsongsabonnemang med sina dryga 3800 sålda. Det behöver dock inte nödvändigtvis säga någonting om att det är de här klubbarna som ligger i topp vad gäller publiksnitt.
Frölunda exempelvis har en stor andel lösbiljettköpare på sina matcher och lär befinna sig i den absoluta toppen vad gäller publik under säsongen.

150203 Vy šver Coop Norrbotten Arena infšr ishockeyfinalen i CHL mellan LuleŒ och Fršlunda den 3 februari 2015 i LuleŒ, Sverige. Foto: Carl Sandin / BILDBYRN / kod CS / 57583
Här, i Luleå, har man sålt flest säsongskort inför säsongen av samtliga SHL-klubbar, tillsammans med Malmö Redhawks.Foto: Carl Sandin / BILDBYRÅN.