Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Golfbloggen testar: Amerikanskt kepsmärke når svenska marknaden

Amerikanska kepsmärket Black Clover har kommit till Sverige.
Golfbloggen har fått möjlighet att testa en av kepsarna – som fick hänga med på golfresa till portugisiska Praia d’El Rey.

Funkade bra i både vått och torrt.Foto: Privat

Kepsmärket Black Clover kommer ursprungligen från Salt Lake City, Utah, där det grundades av far och son, Mike och Steven Lichtie som enligt företagets egen utsago bestämde sig för att göra världens bästa kepsar.

Tio år senare har man etablerat sig som en av de största kepsmakarna i USA.
Nu är planen att ”go big” och nyligen öppnade man butiker i både Tokyo och Dubai.

Kepsen jag testat ingår i  modellfamiljen Premium Clover och kostar 359 kronor. Den finns just nu i webshopen här och i butik från och med i vinter.

Modellen tillverkad i ett lättviktsmaterial som andas (polyester och spandex).
Med vad företaget kallar ”Comfort Stretch Technology” har kepsarna fått en tunn och mjuk resår som gör att de inte spänner i pannan.

Bra i vått och torrt…

Materialen gör kepsen väldigt skön att bära och då materialet andas är den behaglig både när det är varmt och när det regnar – något vi fick testa på under vårt besök i Portugal…
Noterbart är att kepsen (trots att den inte spände åt) också satt kvar på huvudet , något inte alla mina kompisars kepsar gjorde.

Det finns några detaljer som jag tycker är extra kul med Black Clover.
Dels att det ett nytt inslag på golfbanan, och att man sannolikt lär ha en keps inte så många andra har.
För även om du har en Black Clover-keps så är risken inte stor att någon annan har en likadan. Företaget har nämligen för närvarande 120 olika modeller med mängder av olika färger.

Slutligen är det också ett lite kul budskap med mottot ”Live Lucky” som är tryckt på samtliga kepsar (exempelvis som under skärmen på min).

 

 

Följ Golfbloggen på Twitter: @mhardenberger
Facebook: Golfjournalist Martin Hardenberger
Instagram: Hardenberger