Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Skånetrafikens digitala tjänster låg nere i går

Skånetrafikens sajt och app låg under torsdagskvällen nere.

Vad driftstöningen beror på är oklart.

– Vi har problem med våra digitala tjänster. Vi håller på och felsöker, säger Magnus Andersson på Skånetrafikens presstjänst.

De digitala tjänsterna låg nere vid 20.20-tiden på torsdagskvällen.

Det har bara gått några dagar sedan Skånetrafiken hade tekniska problem sist – då raderades alla biljetter köpta via deras app.

LÄS MER: Biljetter raderades från Skånetrafikens app


För resenärer som behöver köpa biljett hänvisar Magnus Andersson till biljettautomaterna, som ska vara opåverkade. Om man har en biljett i appen som man inte får fram kan man säga det till tågvärden, meddelar han.

– Vi informerar vår personal om våra bekymmer så de ska veta det, säger Magnus Andersson.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!