Influencern Laura: Då nobbar jag samarbeten

Följ senaste nytt i Expressen TV – vi sänder direkt mellan 07 och 23 varje vardag och mellan 11 och 20 på helger.
Laura brukar livesända sina busringningar.
Foto: Instagram
Laura har blivit populär på Tiktok, Instagram och Facebook.
Foto: PRIVAT

Laura Ukaj, 34, har kallat sig för en ofrivillig influencer.

Samtidigt har hon fått en stor följarskara på Tiktok, Facebook och Instagram – men är väldigt försiktig med vilka hon ingår samarbeten med.

– Jag vill inte lura ungdomar, säger Laura. 

De senaste åren har Malmöiten Laura Ukaj, 34, blivit känd på sociala medier som den brutalt ärliga kärleksrådgivaren och komikern.

Bland annat gör hon sketcher, livesändningar och busringningar. Något som blivit omåttligt populärt på Tiktok, Facebook och Instagram. 

– Allt började i en tjejgrupp på Facebook där jag höll på och sketchade. Sedan la jag ut en utklippt del på Tiktok och över en natt fick jag 30 000 följare. Det var det klippet som kickade i gång starten där, säger Laura. 

Laura har svårt för att kalla sig själv för en influencer.
Foto: Privat
Laura är född och uppvuxen i Trelleborg.
Foto: Privat

”Stoppad var tredje minut”

Sedan dess har Laura bara blivit kändare för varje dag som gått och följarskaran har vuxit stadigt.

– Jag kan hålla mig borta från allt om jag vill, men mina följare uppskattar det genuint och människor mår bra av det, tydligen. Jag tycker om att vara i det. Min tanke var aldrig att bli känd men i storstäderna är jag stor. När vi var i Göteborg blev man stoppad var tredje minut utan att överdriva – det är inte samma i Stockholm och Malmö. Vi är mer stolta här, säger Laura.

Trots att hon bara är 34 år gammal känner Laura sig äldre än många etablerade influencers – och att titeln klingar lite dåligt.

Laura bor i Malmö.
Foto: PRIVAT

”Tackar nej till samarbeten”

– Inget ont mot någon. De är superfina, superhärliga och supersexiga men jag är lite äldre. Jag tänker inte mig riktigt som en influencer. Det handlar mer om att jag bryr mig om mina följare än att tänka hur coolt det är.

Men i och med att följarsiffran ständigt tickar uppåt hör fler och fler företag av sig till Laura och frågar om hon vill ingå i samarbeten.

– Jag tackar oftast nej till samarbeten på Instagram och Tiktok för jag tror inte på deras varumärke. Jag vill inte lura ungdomar. Jag vet själv hur ungdomar kan bli väldigt lurade till att köpa något som jag själv inte tycker om. Men om jag är passionerad så tackar jag så klart ja, säger Laura. 

SE FLER NYHETER: Anatoliy mördade sin pappa

Mamman berättar om mordet i TV4:s ”Kalla fakta”

MISSA INGA NYHETER FRÅN SYDSVERIGE – ladda ner Kvällspostens app!