Influencern borde vara vår tids stora kulturfråga
Premium: Under de senaste åren har influencers debatterats flitigt på kultursidorna.
Många har varit kritiska mot vad de använder sina plattformar till att saluföra.
Victor Malm om vad det betyder att dagens stora offentliga förebilder använder sina kroppar och erfarenheter för att sälja varor.
Detta är en kulturartikel, där skribenter kan uttrycka personliga åsikter och göra bedömningar av konstnärliga verk.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Läs Premium gratis i en vecka
Få tillgång till hela Expressens digitala värld. Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 79 kr/mån. Digital tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.
Allt detta ingår:
• Expressen.se och Expressen–appen – obegränsad tillgång till alla artiklar
• E-tidning och korsord alla dagar
• Alla artiklar på skonahem.se, halsoliv.se, levaochbo.se, teknikensvarld.se, mama.nu, alltomresor.se, amelia.se och alltommat.se
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.