Enkla yogaövningar med Erika Kits Gölevik

Sätt en enkel yogarutin

Hälsolivs träningsexpert Erika Kits Gölevik kan inte få nog av yoga:

– Den hjälper mig att samla min kropp och mina tankar på samma plats. Som att mitt yttre jag får snacka en stund med mitt inre jag - vilket håller mig på banan.

Här visar hon en enkel yogarutin.

Andra har också läst

Nej, yoga behöver inte innebära avancerade positioner. Anpassa yogan efter dina förutsättningar och vad du vill uppnå.

Den här veckan utmanar yogaläraren Erika Kits Gölevik dig att sätta en enkel och skön yogarutin. Allt du behöver är något skönt att sitta på.

LÄS OCKSÅ: "Vi behöver inte mycket träning för att må bra" 

Så gör du:

1. Gör ett par rullningar med nacken.

2. Andas in och lyft fram bröstet. Andas ut och runda ryggen bakåt.

3. Andas ut och vrid ryggen åt vardera sida. Stanna några andetag per sida.

4. Sätt händerna bakom ryggen, tänk att du lyfter fram bröstet, och gör en bakåtböjning med ryggen.

5. Lägg händerna framför dig och gör en framåtböjning med ryggen.

LÄS OCKSÅ: Minska stressen med enkel andningsövning 

ERIKA KITS GÖLEVIK

Varje vecka delar Hälsolivs träningsexpert Erika Kits Gölevik med sig av tips, motivation och inspiration inom träning och hälsa på Hälsoliv.se.

Gör: Personlig tränare och yogalärare med helhet i fokus.

Erikas motto: "Rör dig som du vill känna dig".

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer