Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE
Hälsoliv>TRÄNING

Publicerad 17 sep 2018 15:29

Wellies träningscoach: 3 pass du kan göra hemma

Krångla inte till det! Hälsoappen Wellies träningscoach Erika Kits Gölevik ger tips på enkla och effektiva övningar att göra hemma.

Krångla inte till det! Hälsoappen Wellies träningscoach Erika Kits Gölevik ger tips på enkla och effektiva övningar att göra hemma.

Den bästa träningen är alltid den som blir av.

Här får du tips på tre korta träningspass som går alldeles utmärkt att göra hemma. Fler pass och träningsprogram hittar du i hälsoappen Wellie.

Grannen springer maraton, syrran satsar på crossfit och kompisen yogar sex gånger i veckan. Det betyder inte att Du måste göra just det.

Erika Kits Gölevik, träningscoach i hälsoappen Wellie, säger att det som får oss att må bra är röra på oss. Där vi är. Precis som vi är.

– Vi är skapta för att röra oss! Inte nödvändigtvis för att göra Iron man och lyfta tunga saker på ett gym. Men vår kropp är skapt för att vara i rörelse, säger hon.

Har du inte tränat på ett tag? Erikas råd är att göra det kort och enkelt! Genom att träna hemma blir startsträckan kort.

– Träning behöver inte betyda timmar av ”förlorad” tid. Gör det kort och fokuserat. Sju minuter här, några parkbänksövningar där och några ryggrullningar och djupa andetag innan du lägger dig. 

Erika Kits Gölevik är personlig tränare och träningscoach i hälsoappen Wellie.

Foto: Kristian Pohl (montage)

TRÄNINGSCOACH I MOBILEN: Läs mer om Wellie och bli medlem här!  

Träningsprogram av Erika Kits Gölevik

I Expressens och Hälsolivs hälsoapp Wellie har Erika Kits Gölevik satt ihop sju träningsprogram med olika utgångspunkter. Gemensamt för dem alla är att det är enkel träning som går att göra hemma, på gräsmattan eller var helst du befinner dig.

Här nedan får du ett smakprov på 3 pass som inget tar mer än 22 minuter.

Pass 1: Core på en kvart

Stärk din core med ett pass som inte tar mer än en kvart (och då ingår att byta om till träningskläder!).

Effektiv träningstid: 12,5 min.

ERBJUDANDE FRÅN WELLIE: 50 % i 3 månader (74,50kr/mån) - därefter ordinarie pris 149kr/mån  

Pass 2: Soffträning + yoga

Det är inget fel med att vara en soffpotatis! Börja med tre övningar i soffan och avsluta med yoga som mjukar upp kroppen och får eventuella spänningar att släppa.

Effektiv träningstid: 22 min.

 

 

Pass 3: Solhälsning + starka ben

Börja med att mjuka upp kroppen med lite yoga. Avsluta med fokus på ben och rumpa där du jobbar med din egen kroppsvikt och en sten eller annan vikt som extra belastning. 

Effektiv träningstid: 22 min.

 

Kom i form med Wellie - utan att räkna kalorier! Läs mer och bli medlem här