Starka sommarben - 3 grymma övningarna

Erika Kits Gölevik visar hur du kan få starka ben

Starka ben är inte bara grymt när du gör tunga lyft.

Du orkar mer, kan springa längre och gör av med mycket energi när du tränar benen.

Här tipsar Hälsolivs träningsexpert Erika Kits Gölevik om tre grymma sommarövningar!

Spana in videon ovan för fullständiga instruktioner!

Andra har också läst

1. Kung fu stretch

Gör så här: Ta ett stort kliv bak, sjunk ner så djupt du kan med bakre benet, skjut fram igen.

LÄS OCKSÅ: Bra benövningar - så fixar du starka och snygga ben 

2. Hindu lunge

Gör så här: Skjut fram ena benet, lyft upp överkroppen så att du står i en lunge, fäll fram igen och byt ben.

Tips: dra upp tempot och hoppa när du byter ben. För mer utmaning.

3. Cross step

Gör så här: Ta ett stort kliv åt sidan och sitt ner i ett benböj, kliv bakom med ena benet och sjunk ner igen. Ta tio steg byt sedan håll.

Spana in videon ovan för fullständiga instruktioner!

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Exklusivt nyhetsbrev för din hälsa varje vecka - Anmäl dig här