Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE
Hälsoliv>TRÄNING>Träna hemma>Hemmaövningar

Publicerad 2 maj 2018 13:08

Fem effektiva övningar – träna hela kroppen på 20 minuter

Har du ont om tid – men vill hinna träna ändå?

Här visar Erika Kits Gölevik hur du kan träna igenom hela kroppen på bara tjugo minuter. 

Det är inte alla dagar man hinner ut på en löprunda eller ett pass på gymmet. Men om du känner att du vill hinna göra någonting så är dessa övningar perfekta. 

Erika Kits Gölevik ger sina bästa tips på hur du kan träna igenom hela kroppen på bara tjugo minuter. 

Här är fem övningar du kan göra på gymmet: 

1. Pistols

Ta tag i TRX-bandet, lyft ena foten framför dig och böj ståbenet så djupt du kan. Glöm inte att tänka på hållningen och håll bröstet högt. 

2. Diagonala ryggdrag

Håll banden i en hand, sträck dig bak och nudda golvet, rotera och dra sig själv så högt upp du kan och nudda bandet. Byt arm efter halva tiden. 

3. Ball-slam

Stå höftbrett, ta i från tårna och kasta en medicinboll rakt ner i golvet. 

4. Benböj med axelpress

Håll hantlarna vid axlarna. Sitt ner i en benböj, skjut upp och pressa samtidigt vikterna upp mot taket. 

5. Boxhopp

Hoppa upp, sträck ut höften, kliv eller hoppa ner. 

Relaterat