Använd stenar som gratis träningsredskap - Tre övningar med Erika Kits Gölevik

Experten tipsar: 3 enkla övningar med en sten

Du behöver inte gå till gymmet för att träna!

PT:n Erika Kits Gölevik tipsar om enkla övningar du enkelt genomför utan vare sig hantlar eller skivstänger.

Allt du behöver är en sten eller två.

Marklyft

1. Börja i upprätt läge med en sten i händerna. Böj dig framåt och rör stenen mot fötterna.

2. Res dig upp och återvänd till upprättläge. Tänk på att hålla ryggen rak under hela processen.

Rodd

1. Stå lätt framåt lutad med böjda knän och en sten i varje hand.

2. För stenarna framåt och sedan tillbaka igen. Tänk på att hålla nacken lång och ståtlig!

ERIKA KITS GÖLEVIK

Varje vecka delar Hälsolivs träningsexpert Erika Kits Gölevik med sig av tips, motivation och inspiration inom träning och hälsa på Hälsoliv.se.

Gör: Personlig tränare och yogalärare med helhet i fokus.

Erikas motto: "Rör dig som du vill känna dig"

Utfall med rotation

1. Gör ett utfall med höger ben och vrid kroppen och stenen åt samma håll.

2. Res dig upp upprepa med vänster ben. Tänk på att sträcka ut benen ordentligt!

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av ToppHälsa + varma tights från Röhnisch. Köp nu!