Roliga träningen som är mer effektivt än löpning

Därför måste du prova bounce!

Tänk att något så kul kan vara effektiv träning!

Hälsoliv träningsexpert Erika Kits Gölevik testar trampolinträning - och får en energikick utan dess like.

– Jag blir glad av att bara komma in här, säger ErikaKits Gölevik.

Andra har också läst

Man brukar säga att 10 minuter hoppning på trampolin motsvarar 33 minuter på löpband.

Genom att hoppa tränar du förutom kondition - även balans, spänst, hållning, motorik - och bäckenbotten.

– Du tränar ditt center. Mage, ben, lår - och balansen och hållningen. Allting, berättar Jin Zou, team leader på trampolinparken Bounce.

 5 anledningar att testa trampolinträning

1. Effektiv träning

Hela kroppen aktiveras och 10 min bounce sägs motsvara 30 min i löpspåret

2. Ökad kroppsmedvetenhet

Du använder hela kroppen som en enhet, det går ökad koordination och en skön koll på kroppen

3. Muskeltoning

Du stärker musklerna och gör av med energi - en perfekt kombination för att känna sig tajtare i kroppen

4. Minskad benskörhet

Att hoppa kan minska risken för benskörhet, frakturer och osteoporos

5. Mental hälsa

Att bounca kan hjälpa till att bekämpad depression, ångest och stress.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Exklusivt nyhetsbrev för din hälsa varje vecka - Anmäl dig här