Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE

Promenera dig i form på 4 veckor

Vill du få bättre kondition, känna dig starkare och forma kroppen? Då är promenader ett utmärkt träningspass!

Här är ett 4-veckorsprogram för dig som vill få mer ut av dina promenader.

Kom ihåg: Gå inte ut för hårt. Håll ditt eget tempo och öka eftersom. Du kan upprepa första veckan flera gånger om du behöver.

Foto: Shutterstock

1 av 5

1. Vecka 1

Måndag: Power-gå i 40 min.

Tisdag: Gå minst 10 000 steg i dag och gör några magövningar. Till exempel sit ups, sit ups åt sidorna och plankan.

Onsdag: Gå minst 3×10 min med hög puls (kan vara vid olika tillfällen under dagen).

Torsdag: Gå minst 10 000 steg i dag och gör benövningar, som benböj, utfallssteg och skridskohopp (hoppa sida till sida).

Fredag: Gå minst 10 000 steg.

Lördag: Promenera 50 min, gärna i backig terräng.

Söndag: Power-gå i 60 min.

ANNONS: Häng med Topphälsa på träningsresa till soliga Playitas resort (EXTERN LÄNK)


1 av 5