Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE
Hälsoliv>TRÄNING>Löpning

Publicerad 2 maj 2016 09:00

Löparglädje med Annika Sjöö: Komma vidare

I början var motivationen på topp.

Nu är du inte lika sugen på att ge dig ut i spåret längre.

Här tipsar Annika Sjöö om hur man gör för att komma vidare i löpningen.

För de allra flesta är motivationen som störst när man står i början av en förändring. Som nybliven löpare har man investerat i fina träningskläder och ett par proffsiga löpskor. Och premiären gick ju riktigt bra?

Så småningom når man emellertid en platå, när tiden inte blir bättre från gång till gång - och stegen snarare känns tyngre än förut? Här är det många som ger upp och återgår till gamla vanor.

Men det ska man inte göra – för det GÅR att komma vidare. Med rätt tankar och tålamod kommer du snart att se resultat igen, intygar träningsexperten Annika Sjöö.

I sjätte avsnittet av Hälsolivs tv-serie om löparglädje tipsar hon om hur man peppar sig till att fortsätta, samt påminner om att alla rundor inte måste vara perfekta:

– Din träning är inte förstörd på grund av några mindre bra pass. Det gör ingenting.

LÄS MER:

Teknik

Gå eller springa?

Första veckan