Experten: Så lätt smyger du in träning i vardagen

Känns det här med träning övermäktigt? Hälsolivs träningsexpert Erika Kits Gölevik har några knep för att ändå hitta tiden.

Foto: KRISTIAN POHL

1 av 2: Känns det här med träning övermäktigt? Hälsolivs träningsexpert Erika Kits Gölevik har några knep för att ändå hitta tiden.

"Smyg undan! Gör lite knäböj när du står och kokar gröten eller gör lite intensiva spurter när du ändå går den där promenaden", tipsar Erika Kits Gölevik. I klippet längst ner i artikeln ger Erika tips på specifika övningar.

2 av 2: "Smyg undan! Gör lite knäböj när du står och kokar gröten eller gör lite intensiva spurter när du ändå går den där promenaden", tipsar Erika Kits Gölevik. I klippet längst ner i artikeln ger Erika tips på specifika övningar.

Många av oss drömmer om att lägga mer tid på träning.

Men så kommer livet emellan. 

Här är träningsexperten Erika Kits Göleviks två bästa knep för att hinna med mer träning i vardagen.

Ämnen i artikel:

Andra har också läst

1. Sänk tröskeln rejält

Häng inte upp dig på hur länge din träning pågår. Ett pass behöver inte alls vara en halvtimme eller längre. Försök få in det lite här och där. Gör knäböj när du kokar morgongröten. Testa några intensiva spurter när du ändå är ute på den där promenaden. Eller gör en solhälsning när du vaknar.

– Det behöver inte vara svårare än så. Och apropå när du vaknar så är mitt bästa tips att få träningen gjord direkt på morgonen. Då hinner inget komma mellan, säger Erika Kits Gölevik.

Erika Kits Gölevik

Varje vecka delar Hälsolivs träningsexpert Erika Kits Gölevik med sig av tips, motivation och inspiration inom träning och hälsa på Hälsoliv.se.

Gör: Personlig tränare och yogalärare med helhet i fokus.

Erikas motto: "Rör dig som du vill känna dig".

LÄS OCKSÅ: 8 knep för att komma i gång med träningen 

2. Lev som en brandman

Innan du går och lägger dig på kvällen: Lägg fram kläderna du ska ha dagen därpå i förväg. Placera dem i ordning, precis som en brandman, så är det bara att kliva upp och gå rakt ner i dem.

– Malin Ewerlöf gav mig tipset. Det var så hon gjorde hela sin löparkarriär. På med kläderna och ut genom dörren, säger Erika Kits Gölevik och fortsätter:

– Gör det väldigt enkelt, minsta motståndets regel gäller när det kommer till träningen.

https://www.facebook.com/halsolivexpressen/videos/2014451122162833/

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer