X
EXPRESSEN.SE

3 bästa övningarna mot dålig hållning

3 bästa övningarna mot dålig hållning

Dålig hållning är något många lider av. För att få en bättre hållning krävs en stark rygg och mage. Här är tre fantastiska övningar som du kan göra hemma.

Utfall

Utfall är en fantastisk övning för att träna upp en bra hållning, starka ben och stark rumpa.

Utmana dig själv genom att göra utfallen med två fyllda vattenflaskor i händerna eller genom att bära en ryggsäck med tyngder i.

3 x 10 repetitioner (på varje ben)

Här visar Marcus Bergström hur du gör utfall och vad du ska tänka på:

 

 

Axelflyes

En väldigt bra axelövning som hjälper dig att få bak axlarna. Det enda du behöver för att göra övningen är två fyllda vattenflaskor och blir det för tungt häller du bara ut lite av vattnet.

3 x 10-15 repetitioner

Här visar Marcus Bergström hur du gör axelflyes:

 

 

Utåtrotationer

Utåtrotationer tränar upp dina skulderblad och hjälper dig till att få bak axlarna. För att göra utåtrotationer i hemmamiljö behöver du två fyllda vattenflaskor. Utmana dig själv genom att öka vikten eller repetitionerna.

3 x 10-15 repetitioner

Här visar Marcus Bergström hur du gör utåtrotationer:

 

 

Marcus tipsar:

Alla är vi olika och resultaten kommer att variera från person till person. Kombinera övningarna med en bra kost och långa promenader.

Gör du övningarna tre gånger varje vecka kommer du säkerligen att känna och se ett resultat efter bara några veckor. Glöm bara inte att utmana dig själv och göra övningarna tyngre och mer utmanande.

ANNONS