Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Hälsoliv i ett bättre anpassat format?

Mobil Tablet Dator
Du behöver inte dyra gymkort för att få in tillräckligt med träning i vardagen.
Du behöver inte dyra gymkort för att få in tillräckligt med träning i vardagen.
Du behöver inte dyra gymkort för att få in tillräckligt med träning i vardagen.
Rangan Chatterjee är läkare och författare och har bland annat skrivit boken ”Viktbalansen”.
Rangan Chatterjee är läkare och författare och har bland annat skrivit boken ”Viktbalansen”.
Rangan Chatterjee är läkare och författare och har bland annat skrivit boken ”Viktbalansen”.
1 AV 2
Du behöver inte dyra gymkort för att få in tillräckligt med träning i vardagen.
Foto: Shutterstock
2 AV 2
Rangan Chatterjee är läkare och författare och har bland annat skrivit boken ”Viktbalansen”.
Foto: CORNELIA NORDSTRÖM

Chatterjee: Tre övningar du ska göra innan frukost

Den bästa träningen är den som blir av. Det är ett motto som läkaren och författaren Rangan Chatterjee tror benhårt på.

Själv tränar han fem minuter varje morgon – och menar att det inte behövs mer.

– Styrketräning är väldigt viktigt, men det betyder inte att du måste gå till gymmet, säger han. 

Här är hans enkla träningsprogram. 

Cornelia Thomasson

När träning kommer på tal är det många som tänker att de behöver lägga tid på att pallra sig i väg till ett gym och betala för ett dyrt medlemskap. Men det är att sätta ribban onödigt högt, förklarar Rangan Chatterjee. Träning behöver inte ta mer än några minuter i anspråk för att den ska ge positiv effekt.

Själv kör han ett träningspass i pyjamasen medan morgonkaffet puttrar. 

Expressen Premium - Digital prenumeration

Hälsoliv är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill