ANNONS
X
EXPRESSEN.SE

Lush dumpar 29 produkter – försvinner din favorit?

Publicerad 1 sep 2017 13.45
Hälsoliv>Skönhet>Hudvård
Lush gör sig av med 29 produkter i sitt sortiment.

Lush gör sig av med 29 produkter i sitt sortiment.

1/3

Foto: Lush Cosmetics/Fotolia

Här är några av produkterna som du kanske vill passa på att bunkra upp med.

Här är några av produkterna som du kanske vill passa på att bunkra upp med.

2/3

Foto: Instagram/@lushcosmetics

Även Dreamwash Shower Smoothie kommer att utgå ur sortimentet.

Även Dreamwash Shower Smoothie kommer att utgå ur sortimentet.

3/3

Foto: Lush

Är du ett fan av Lush hud- och hårvårdsprodukter?

I så fall är det dags att bunkra upp. 

Den populära skönhetskedjan kommer nämligen att göra sig av med hela 29 av sina populära produkter – för alltid.

Älskar du Lush? Då är det här en katastrof som kan liknas vid när den folkkära trillingnöten plockades bort ur Aladdinasken. I ett inlägg på Instagram offentliggjorde företaget nämligen att de ska förnya sitt sortiment – och göra sig av med 29 av sina produkter.  

Flera duschtvålar, schampon och badbomber kommer utgå under de kommande månaderna, bekräftar det brittiska skönhetsföretaget på sin hemsida. 

LÄS OCKSÅ: Därför ska du tvätta ditt ansikte med tvåstegsrutinen 

https://www.instagram.com/p/BYWiPSeAR2S/?taken-by=lushcosmetics

Lush beslut att ändra sitt sortiment upprör i sociala medier

Reaktionerna på sociala medier lät inte vänta på sig. I kommentarsfältet på Instagram haglade gråt-emojis över vegetariska badbomber, schampon och duschkrämer. I synnerhet uttrycktes sorg över att flera badbomber samt duschprodukterna Yuzu and Cocoa, Dreamwash och Needles and Pines försvinner. 

Även den omtalade rosa Razzle Dazzle Luxury Bath Oil, som blev en stor snackis förra året, utgår. 

Valet att göra sig av med de välkända dofterna får till och med användare att oroa sig för vilken riktning Lush är på väg att ta. Lush är kända för att vara ett veganvänligt företag med handgjorda produkter, ofta med färska ingredienser från naturen.

"Jag förstår verkligen inte riktningen som Lush har börjat ta (jelly bombs? Jelly masks? Verkligen?) Jag hoppas bara att Lush fortfarande kommer lansera produkter som påminner mig om naturen och renhet", skriver en Instagram-användare i kommentarsfältet.

LÄS MER: Sephora lanserar svensk webbshop 

Lush kommer att fylla på med nya produkter

De 29 produkter som försvinner kommer enligt Lush att ersättas med nya satsningar. 

– Produkter utgår för att lämna plats åt nya, färska och innovativa produkter. Bland våra senaste innovationer är jellybomber och jelly-ansiktsmasker, men det är ännu fler nya produkter som har landat i våra butiker, säger Elina Lindholm, presskontakt på Lush Sverige.