Schysst byst!

Starka bröstmuskler ger både snygg hållning och vacker bystlinje. Och vem vill inte ha ett snyggt dekolletage att visa upp i aftonblåsan.

En snygg och fast byst tränar du enkelt upp med tre lätta övningar. Du behöver inga redskap eller massor av tid. Och du kan göra rörelserna var du än är, hemma, på kontoret eller i stugan. Testa egos träningsprogram till en fastare byst nu!

Stående armhävning

Gör så här: Ställ dig med ansiktet riktat mot en vägg, på en armlängds avstånd. Sätt handflatorna mot väggen och fall långsamt framåt med helt rak kropp, tills nästippen nuddar väggen. Tryck tillbaka kroppen till utgångsläget med hjälp av armar och bröstmuskler. Gör 15 repetitioner 3 gånger.  Tränar: Bröstmuskler och främre axelmuskler.

 

 

 

Armhävning på knä

Gör så här: Lägg dig framstupa på golvet med händerna plant mot golvet på axelbrett avstånd och sträckta armar. Sätt ner knäna i golvet, korsa fötterna och lyft upp dem från golvet. Spänn kroppen och böj på armarna tills armbågarna har lite mer än nittio graders vinkel. Armbågarna ska vara vinklade utåt. Pressa dig upp till startläget och upprepa övningen. Gör 10 repetitioner 3 gånger. Tränar: Bröst- och främre axelmuskulatur.

Bröstpress

Gör så här: Sitt på knä på golvet. Sätt ihop handflatorna och lyft armar och händer till axelhöjd. Pressa därifrån ihop handflator så att underarmarna närmar sig varandra. Gör rörelsen långsamt så att du känner hur bröstmusklerna får jobba. Gå tillbaka till utgångsläget och upprepa. Gör 15–20 repetitioner 3 gånger. Tränar: Hela bröstmuskeln.

FAKTA

Träningen ger:
Starkare bröstmuskler.
Fastare byst.
Ökad rörlighet.
Snyggare form på bysten.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Topphälsa + duscholja från L´Occitane & necessär. Köp nu!