Pressrelease från WeightWorld
Hälsoliv>Pressreleaser

Publicerad 8 jul 2019 13:55

Stor ökning av konsumtion av kosttillskott i Sverige

Sverige har alltid varit djupt intresserade av att köpa hälsosamma och naturliga hälsokost produkter för att boosta kroppen.

Under de senaste åren har det skett en dramatisk ökning av konsumtion av kosttillskott i Sverige. Från våra experter på WeightWorld har vi lärt oss att detta beror på de många hälsofördelarna med superfoods för hjärnan, kroppen och det övergripande välmåendet som folk fått upp ögonen för.

WeightWorld är stolta att producerar ett brett utbud av superfoods, inklusive spirulina, aktiv kol och gojibär, som alla bidrar till att ge din kropp hälsosam näring. Det märktes specifikt ett ökat intresse för gojibäret, denna superfrukt, troligen för att den rankas som ett av världens mest hälsosamma superbär och de är packade med nyttiga näringsämnen, vitaminer och mineraler som alla arbetar för att förbättra livskvaliteten.

Gojibär har många hälsofördelar och kan hjälpa till att skydda ditt hjärta och ditt blod, stödja ditt immunsystem och det kan även förbättra din hud på grund av dess naturliga fuktighetsgivande och lugnande effekt. Det är en bra källa till protein, såväl som till C-vitamin och järn. Detta tillskott innehåller alla väsentliga aminosyror som kroppen behöver och är rik på antioxidanter.

Det bästa med superfoods är att du kan få dem i många olika former, så du kan lägga till dem i dina favoritrecept, i dina smoothies, sallader eller gröt. En idealisk lätt hälsoboost som är ett enkelt och effektivt sätt att få alla vitaminer och mineraler som kroppen behöver.

Företagsinformation

WeightWorld