Pressrelease från INCCI
Hälsoliv>Pressreleaser

Publicerad 3 jul 2019 08:00

INCCI.COM har höga tillväxtambitioner efter sammanslagning

Sammanslagningen mellan INCCI.COM och Abien.net skapar en starkare onlineaktör inom skönhetsbranschen. ”Detta innebär att vi kan erbjuda våra kunder bättre erbjudanden, högre servicenivå samt effektivare tjänster”, säger Kevin Tir, VD på INCCI.COM.

Den 1 mars 2019 slogs INCCI.COM och Abien.net samman till ett gemensamt bolag under namnet INCCI.COM.  Förvärvet stärker INCCI.COM´s position på marknaden, samtidigt som man förvaltar det arbete som Abien.net har lagt ner genom åren på att bygga upp dess varumärke. Sammanslagningen ger många nya möjligheter då verksamheten får ny expertis och kunskap. Samtidigt öppnar man upp för att kunna ge kunderna en högre servicenivå och möjligheten att erbjuda nya produkter och märken tack vare nya avtal med samarbetspartners och distributörer i EU.

INCCI.COM är en svensk återförsäljare av skönhetsprodukter via näthandel. Sedan starten 2016 har bolaget vuxit till att idag kunna erbjuda närmare 1500 varumärken och mer än 35 000 produkter. Företaget jobbar aktivt och strategiskt med att ta in nya produkter som ännu inte finns i Sverige. INCCI.COM samarbetar med flera av Sveriges och Europas ledande distributörer av skönhetsprodukter och dess sortiment utvecklas och förnyas ständigt. Ambitionen är at kunna erbjuda något för alla målgrupper. I sortimentet finns allt inom kosmetik, hudvård, make-up, hårvård och parfym.

Det nya företaget bygger på grunder så som hög professionalism, service, lojalitet och engagemang. INCCI.COM sätter kunden i centrum och arbetar aktivt för att förstå kundernas behov. Affärsidén bygger på att erbjuda ett brett sortiment av prestigefulla varumärken med högsta kvalité inom skönhetskategorin till billiga priser. Målsättningen är att det ska vara så enkelt och smidigt som möjligt att handla online, samtidigt som de möjliggör för kunderna att handla skönhetsprodukter till låga priser. Företaget kompromissar varken med kvalité eller service, och säkerställer samtidigt att alla produkter är äkta och uppfyller högsta kvalité. De lyckas pressa priserna tack vare strategiska inköp av stora volymer. Detta i kombination med att inköpen av varorna görs direkt från europeiska leverantörer och att alla varor skickas till deras lager utan mellanhänder är en annan bidragande faktor till att de kan erbjuda parfym online till konkurrenskraftiga priser.

Dessutom är hållbarhet en stor styrka hos företaget. INCCI.COM strävar efter att deras miljöarbete ska ingå i deras vardag och de arbetar aktivt med att skapa hållbara lösningar. Företaget följer rådande miljölagar och reglemente samtidigt som de tar initiativ till att ständigt förbättra sitt miljöarbete. De är anslutna till FTF (f.d. REPA-registret) och tar sitt ansvar för återvinningen av det förpackningsmaterial som de producerar inom papper, plastmaterial och metall.

INCCI.COM´s tillväxtstrategi är att förstärka sin marknadsposition på svenska marknaden och tillgodose de krav på ökad försäljning och lönsamhet som finns. De satsar nu på att bli ett givet val hos kunderna för det senaste inom skönhet.

INCCI AB

Stensjögatan 34

Hemsida: https://incci.com/sv/

Kontaktperson: Kevin Tir, VD

E-mail: kontakt@incci.com

Om bolaget:

INCCI.COM är en auktoriserad svensk återförsäljare av skönhetsprodukter med ett produktutbud som omfattar över 1500 varumärken och 35 000 artiklar av de mest populära och prestigefulla varumärkena inom skönhetskategorin. Bolagets VD är Kevin Tir. INCCI.COM har sitt huvudkontor i Malmö.

Av INCCI