Hälsoliv>Pressreleaser

Publicerad 31 jan 2018 10:17

Valio storsatsar på alternativ till kött med MiFú strimlor

Receptbild

I februari 2017 fick Sverige lära känna ett helt nytt alternativ till kött när Valio lanserade MiF proteinrika och fettsnåla gryn gjorda på mjölk. Nu släpps ytterligare en MiF-produkt. Välkommen MiF strimlor! Ett supergott, proteinrikt och stekbart matprotein i form av just strimlor.

MiFu Strimlor Chili HiRes_tilt

MiFu Strimlor Chili HiRes

MiFu Strimlor Naturell HiRes

MiFu Strimlor Naturell HiRes Tilt

MiFu Strimlor Bowl

MiFu Strimlor Bowl m pack

Allt fler värnar om hälsa och miljö, och allt fler väljer också bort kött – kanske inte alltid, men ibland. Nu utökar Valio sitt utbud med MiFú strimlor – för alla dem som vill hitta nya proteinalternativ.

- När vi lanserade MiFú satte vi ett helt nytt livsmedel på Sveriges matkarta, något som togs emot positivt av kunderna. Med MiFú strimlor breddar vi utbudet och gör det ännu enklare för fler att välja ett lakto-vegetariskt alternativ. En produkt som inte bara är god utan också har en fin konsistens och som är enkel att tillaga, säger Mikaela Österlund, kategorichef på Valio Sverige.

MiFú strimlor kan tillagas i stekpanna, ugn eller gryta och passar speciellt bra i rätter där man vill ha något större bitar. De proteinrika strimlorna, som är laktosfria, får en fin stekyta och kan användas i alla varma rätter som alternativ till kött, fågel eller fisk.

Testa gärna i fajitas, tacos, enchiladas, en härlig gryta eller varför inte i en fräsch poké bowl – receptet hittar du nedan.

MiFú strimlor säljs i en praktisk 250 grams-förpackning oc kommer i två smaker – Naturell samt Paprika & Chili. Produkterna finns i butik från vecka 9 med det rekommenderade konsumentpriset 37:90 kronor.

För mer information, produktprov och högupplösta bilder vänligen kontakta:

Emelie Andersson, PR-konsult, Kelly and Pling 070-372 76 18, emelie.a@kellyandpling.com

Anette Björnlund, marknadschef, Valio Sverige AB 08-725 51 50, anette.bjornlund@valio.fi

Följande bilagor finns för nedladdning:

Pressmeddelande (PDF)Pressrelease MiFu strimlor Poke bowl 2018 01 23
Av Valio