Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa halsoliv i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
”Jag älskar att träna både rumpa och lår. Det är jobbigt men ger så bra resultat”, säger coachen Marjan Pakfetrat.
”Jag älskar att träna både rumpa och lår. Det är jobbigt men ger så bra resultat”, säger coachen Marjan Pakfetrat.
”Jag älskar att träna både rumpa och lår. Det är jobbigt men ger så bra resultat”, säger coachen Marjan Pakfetrat.
”Jag älskar att träna både rumpa och lår. Det är jobbigt men ger så bra resultat”, säger coachen Marjan Pakfetrat.

Stärk, forma & lyft rumpan på 21 dagar

Fördelarna med en vältränad rumpa sträcker sig långt bortom de estetiska. Bättre hållning, mer ork och minskad värk – hela kroppen mår bra när stjärten är stark.

Här är ett komplett och enkelt program, sammansatt av en personlig tränare. Alla övningar går lätt att utföra hemma. Följ programmet och känn skillnad snabbt.

Del 1: Effektiva och enkla 5-minutersövningar.

Del 2: Formande styrkepass 

Del 3: Intensivt snabbpass

Kristina A Lager

Rumpan har länge varit kroppsdelen i fokus, på kändisar och i sociala medier. Med allt fokus på utseendet är det lätt att glömma den egentliga anledningen till att vi mår bra av att träna just rumpan – men fördelarna är stora.

Förutom att både vardagslivet och annan träning, som till exempel löpning, blir lättare med vältränade sätesmuskler får du även bättre hållning, större motståndskraft mot skador och kan bli av med till exempel ryggvärk. Dessutom ökar förbränningen. 

Expressen Premium - Digital prenumeration

Hälsoliv är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill