Du är långt ifrån ensam om du upplever att kvällarna känns som en evig jakt på snabba kolhydrater, säger dietisten Karin Magnusson.
1 AV 2
Du är långt ifrån ensam om du upplever att kvällarna känns som en evig jakt på snabba kolhydrater, säger dietisten Karin Magnusson.
Foto: Shutterstock
2 AV 2
Foto: Shutterstock /Topphälsa

Dietisten: Så minskar du sötsuget – 3 enkla steg

Ägnar du också kvällarna åt att jaga socker och snabba kolhydrater? Då är du långt ifrån ensam. Här förklarar dietisten och KBT-terapeuten Karin Magnusson hur du kan minska kvällssuget.

Läs här om: 

✔️ Steg för steg-guide: Så minskar du sötsuget 

✔️ Vanliga orsaker till att du är sötsugen

Karin Magnusson

Vandrar du också rastlöst mellan tv-soffan och kylskåpet på kvällarna? Jagar desperat något sött att tugga på, lite snabba kolhydrater, trots att du redan är mätt?

Då är du långt ifrån ensam, konstaterar Karin Magnusson, ToppHälsas dietist och KBT/CFT-terapeut.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Hälsoliv är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 79 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill