Någon gång under natten genomfördes ändringar i driften i Västtrafiks växel och det orsakade driftstörningar, något P4 Väst först skrev om.
– Det stämmer, kunder har inte kunnat ringa till beställningscentralen på det ordinarie numret, berättade Mette Ramqvist, presschef på Västtrafik.
De som velat ringa efter färdtjänst har i stället hamnat hos Kriminalvårdens växel.
– Problemet pågår fortfarande och vi har ingen prognos, men alla jobbar på så snabbt det kan, sa Mette Ramqvist under morgonen.
Berodde på byte av telefonoperatör
Under tiden man arbetade med det tekniska problemet uppmanades resenärerna ringa ett annat nummer för att kunna beställa sin färdtjänst.
– Vi har lagt ut information i alla våra kanaler och vi kommer uppdatera i våra egna kanaler så fort som möjligt när det är fixat, sa Mette Ramqvist, presschef på Västtrafik.
Vid 9-tiden på onsdagsmorgonen berättar hon att felet är avhjälpt och berodde på ett byte av telefonoperatör.
– Det gick av någon anledning inte som det skulle, säger Mette Ramqvist och fortsätter:
– Som tur är så är det inte så många samtal på natten och vi har haft ett bra samarbete med Kriminalvården som har kunnat styra samtalen vidare som kommit in till dem.