Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Störningar i Västtrafiks app – gick inte köpa biljett

Västtrafiks biljettapp Västtrafik To Go hade tekniska problem under måndagsmorgonen.

Det gick inte att köpa biljett via appen.

– Alla har fått en tillfällig biljett, säger Alice Roman vid Västtrafik presstjänst.

Under måndagsmorgonen hade Västtrafiks biljettapp Västtrafik To Go tekniska problem.

– Det är felanmält och vi felsöker för tillfället, säger Alice Roman.

Det gick inte att köpa biljett eller att visa upp sin biljett i appen. Strax efter störningarna, vid 08.30, utfärdade Västtrafik en så kallad ”störningsbiljett”.

– Det är en tillfällig biljett som alla via appen får så att de kan resa. Så resenärer kan nu resa tillfälligt tills vi får i gång tekniken igen, säger Alice Roman och fortsätter:

– Vi gör så när det är ett omfattande problem och många drabbas.

Alice Roman sa att även i förra veckan skedde ett liknande problem, som då klarades upp snabbt.

Även detta problem åtgärdades snabbt. Strax efter klockan 09 var problemet fixat och folk kunde återigen köpa biljetter via appen och visa upp sina biljetter.