Närmare 700 Frölundasupportrar tog tåget till Gävle. Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅN
Närmare 700 Frölundasupportrar tog tåget till Gävle. Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅN

Supportrarna åkte hem efter schism

Publicerad

Över 600 personer tog tågresan från Göteborg till Gävle för att stötta sitt Frölunda på plats. Det hjälpte till att skapa en inramning värdig en slutspelsmatch. Men allt var inte positivt. Efter halva matchen åkte supportersektionen Sektion84 hem efter en schism med Goa Gubbar.

Det var en alldeles underbar stämning i Gavlerinken och Frölundasupportarna gjorde sitt för att försöka överrösta den dubbelt så stora Brynäsklacken. Med gott resultat, stundtals. Men halvvägs in i matchen tunnades det ut något med bortasupportarna. Då beslutade sig nämligen supportersektionen Sektion84 för att åka hem.

Åkte hem – efter halva matchen

En schism mellan Sektion84 och Goa Gubbar gjorde att det tillkallades vakter. Då ledsnade de förstnämnda på behandlingen och valde helt sonika att lämna matchen halvväggs trots att de varit med och gjort den långa resan från Göteborg, som startade redan på lördagsmorgonen.

Roger Rönnberg, Frölundas tränare, njöt emellertid i fulla drag av den mäktiga inramningen.

"Underbart med hockeyfesterna"

- Det är underbart med de här hockeyfesterna. Det här är jätte, jättebra för SHL, säger Roger Rönnberg.

- Det är fullt hus och en riktig hockeyfest. Jag får tacka både Brynäs fans och Frölundas tillresta supportrar. Det är underbart med de här hockeyfesterna och framför allt är det jättejättebra för SHL.

Joel Lundqvist fyller i:

- Det är två lag i form och fullt på läktaren med en bra atmosfär. Det här kändes verkligen som en slutspelsmatch.

Relaterade ämnen
Måns Karlsson

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i GT:s app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till GTs startsida

Mest läst i dag