Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Nya heta träningstrenden kommer nu till Göteborg

Kevin Triguero har en lång bakgrund inom träningsvärlden och jobbar också som modell. Foto: PRIVAT
I augusti kommer Barrys till Göteborg. Foto: Petter Johansson
Nattklubbsinspirerad miljö. Foto: Petter Johansson
Barrys kom till Sverige och Stockholm i höstas.

Los Angeles, New York, Miami, Milano och London får sällskap av Göteborg. 

Nu lanseras Barrys i stan – högintensiv träning i nattklubbsinspirerad miljö. 

– Känslan är exceptionellt bra. Kul att ett internationellt koncept kommer till Göteborg, säger modellen och träningsprofilen Kevin Triguero, 29. 

Barrys Bootcamp, med ursprung i West Hollywood i USA, har 42 klubbar världen över. I höstas slogs portarna upp i Stockholm. 

– Mottagandet har varit superpositivt och det har gått mycket bättre än vad vi trott. Därför satsar vi vidare i Göteborg, säger Kevin Triguero, som är partner och huvudtränare på Barrys i Stockholm. 

Några av coacherna i Göteborg, från vänster Karoline Pettersson, Hanna Elfast, Kevin Ukhagbe, Therese Svensson och Alice Fagrell. Foto: Barrys Bootcamp

Enkelt förklarat handlar det om gruppträning i en timme fördelat på 30 minuter styrketräning och 30 minuter intervallträning på löpband. 

– Varje pass är unikt och leds av en personlig tränare, men i grupp. Det är en mycket effektiv träningsform som lyckas förflytta energin, glädjen och den glamorösa känslan från nattklubben till träningslokalen. Det är otroligt roligt och det blir spännande att dra i gång i Göteborg, säger Kevin Triguero. 

”Som Spotify eller Netflix”

I slutet av augusti är det premiär på Kyrkogatan i centrala Göteborg. Men smakar det så kostar det. Man kan inte teckna något medlemskap utan varje pass kostar 250 kronor om man inte köper 10- eller 50-kort. 

– Då är man nere på helt andra priser. Kunderna uppskattar flexibiliteten, att man inte låser sig på tolv månader. Det ska vara ungefär som Spotify eller Netflix. 

Är det här något för gemene man eller bara för träningseliten? 

– Det är absolut träning för alla. Vi lämnar alltid utrymme så att man ska kunna anpassa passet efter sin egen nivå. Men ingen kommer att gå därifrån utan att hålla tempot. Man ser progressionen efter varje vecka. Sedan kanske kundkretsen är högprofilerad, men det är absolut träning för alla, säger Kevin Triguero, som själv kommer att hålla i en del pass i samband med lanseringen i Göteborg.