Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Så bygger Frölunda för nya guld: ”Fanns en förvåning”

Frölunda – svenska mästare 2019. Foto: HANNA BRUNLÖF
Frölundas guldhjältar Johan Gustafsson, Joel Lundqvist, Rhett Rakhshani och Samuel Fagemo. Foto: MICHAEL ERICHSEN / BILDBYRÅN
Frölundas lagkapten Joel Lundqvist och ordförande Mats Grauers. Foto: MICHAEL ERICHSEN / BILDBYRÅN
Frölundas lagkapten Joel Lundqvist. Foto: HENRIK JANSSON
Roger Rönnberg gör tummen upp till publiken efter slutsignalen. Foto: KENTA JÖNSSON / BILDBYRÅN
Brandon Gormley jublar. Foto: KENTA JÖNSSON / BILDBYRÅN
Frölunda – svenska mästare 2019. Foto: HANNA BRUNLÖF
1 / 8

I mars hade Frölunda nästan 900 000 unika besökare på Facebook och tio miljoner exponeringar på Instagram.

Med hjälp av bland annat sociala medier bygger svenska mästarna Frölunda sitt varumärke – en del av arbetet med att på sikt trygga ekonomin och skapa förutsättningar för ännu fler guld.

– Vi ser ett samband mellan årets publikökning och klubbens arbete med sociala medier, säger Mats Grauers.

Frölundas ordförande pratar i den här intervjun också om de långa kontrakten med Roger Rönnberg, Västlänkens påverkan, framtiden i Scandinavium och planerna för tjej- och damhockeyn.

Laddar...
Expressen premium

Kampanj just nu: Läs Premium
gratis – ända till 31 augusti

Expressen Premium är en digital prenumeration. Du har ingen bindningstid och kan avsluta enkelt online när du vill. Med detta erbjudande läser du gratis fram till 31 augusti, därefter betalar du 59 kronor i månaden.

Genom att klicka på “Starta Premium – gratis hela sommaren” godkänner du våra prenumerationsvillkor och bekräftar att du tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!