Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Så bygger Frölunda för nya guld: ”Fanns en förvåning”

Frölunda – svenska mästare 2019.Foto: HANNA BRUNLÖF
Frölundas guldhjältar Johan Gustafsson, Joel Lundqvist, Rhett Rakhshani och Samuel Fagemo.Foto: MICHAEL ERICHSEN / BILDBYRÅN
Frölundas lagkapten Joel Lundqvist och ordförande Mats Grauers.Foto: MICHAEL ERICHSEN / BILDBYRÅN
Frölundas lagkapten Joel Lundqvist.Foto: HENRIK JANSSON
Roger Rönnberg gör tummen upp till publiken efter slutsignalen.Foto: KENTA JÖNSSON / BILDBYRÅN
Brandon Gormley jublar.Foto: KENTA JÖNSSON / BILDBYRÅN
Frölunda – svenska mästare 2019.Foto: HANNA BRUNLÖF
1 / 8

I mars hade Frölunda nästan 900 000 unika besökare på Facebook och tio miljoner exponeringar på Instagram.

Med hjälp av bland annat sociala medier bygger svenska mästarna Frölunda sitt varumärke – en del av arbetet med att på sikt trygga ekonomin och skapa förutsättningar för ännu fler guld.

– Vi ser ett samband mellan årets publikökning och klubbens arbete med sociala medier, säger Mats Grauers.

Frölundas ordförande pratar i den här intervjun också om de långa kontrakten med Roger Rönnberg, Västlänkens påverkan, framtiden i Scandinavium och planerna för tjej- och damhockeyn.

Expressen premium

Läs Premium gratis i en månad

Läs alla artiklar gratis i en månad, därefter är priset 69 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt online.

Genom att klicka på “Starta premium - 1 mån gratis” godkänner du våra prenumerationsvillkor och bekräftar att du tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.