Frölunda har tagit fram sin ”Movember-tröja” som man kommer att använda i matchen mot Linköping. Foto: Frölunda Indians
Frölunda har tagit fram sin ”Movember-tröja” som man kommer att använda i matchen mot Linköping. Foto: Frölunda Indians

Här är Frölundas Movember-tröja

Publicerad

Frölundas Movember-tröjor är här.

När laget ställs mot Linköping den 25 november så kommer man varken att spela i grönt eller rött – utan i en tröja med 50 nyanser av grått.

– Vi ville ha en annorlunda design det här året, säger Frölundas presschef Peter Kymmer.

Frölunda fortsätter kampen för medvetenhet om mäns hälsa. Precis som tidigare år kommer man också att spela i en specialdesignad tröja under det man kallar för ”Movember-matchen”.

En match som i år kommer att äga rum den 25 november när Linköping kommer på besök till Scandinavium.

Men dessförinnan kommer föreningen att starta en auktion där man samlar in bud för årets gråa Movember-tröjor.

Den som sedermera står med högsta budet kommer efter Linköpings-matchen att få gå ner och hämta signerade exemplar av spelarna själva.

"Tycker den är fräck"

– Vi ville ha en annorlunda design det här året och fastnade för den här kamouflage-inspirerade varianten. Och vi tycker att den är fräck, säger Peter Kymmer om tröjan. 

Joel Lundqvists tröja under ”Movember-matchen”.Foto: Frölunda Indians
Relaterade ämnen
Oskar Lindwall
Oskar Lindwall

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i GT:s app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till GTs startsida

Mest läst i dag