Hela sommaren har de två båtarna från Fresh Coast kommit fullastade med glass, godis, kaffe och jordgubbar som säljs till båtfolk och soldyrkare i skärgården.
I ett unikt samarbete med GT har Fresh Coast även erbjudit en gratis papperstidning för de som visar att de har laddat hem GT-appen i mobilen.
– Eftersom GT är ett av Göteborgs starkaste varumärken blir det en varumärkesstärkare både för båtarna och för GT, säger Daniel Högström, vd för Bulldog media group som ligger bakom Fresh Coast-satsningen, och fortsätter:
– Det är en utmärkt plattform för GT att komma ut och visa sina intressen hos folket till sjöss. Det är en stor succé, de vinkar in oss längs bryggorna med GT-appen i handen.
"Finns inget bättre"
Samarbetet har pågått hela sommaren och Fresh Coast-båtarna kommer fortsätta förse skärgårdsbesökare från Lysekil i norr till Vrångö i söder med möjligheten att ta del av en gratis GT så länge vädret håller i sig.
– Det finns inget som är härligare på sommaren än ett besök i den bohuslänska skärgården och det är ett perfekt tillfälle att kunna läsa GT i lugn och ro för att ta del av det senaste som hänt i Västsverige, säger GT:s chefredaktör Sofia Dahlström.
Leif Widebert, 54, Annika Åkervall, 49, Camilla Widebert, 51, och Jens Åkervall, 50, från Kullavik är några av alla skärgårdsbesökare som njuter av solen och läser GT:
– Här vid kusten finns väl inget bättre än havet och solen. Just att kunna ta en dagstur med båten för att få en liten paus är underbart, säger de.
Följ GT på Facebook och Twitter – där kan du diskutera och kommentera alla våra artiklar!