Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Problem med Västtrafiks app – har pågått i veckor

Västtrafiks app To Go har strulat i flera veckor.
Foto: EDDIE LÖTHMAN / VÄSTTRAFIK
Resenärer har problem med att betala med bankkort i Västtrafiks app.
Foto: Eddie Löthman / Västtrafik

Västtrafiks app To Go har strulat i flera veckor.

Resenärer har problem med att betala med bankkort i appen.

– Det handlar om vårt betalningssystem med kort och det visar sig på olika sätt, en del har problem med att lägga in kortet medan andra får skriva in sina uppgifter varje gång för att kunna köpa biljett. Sammanfattningsvis får vissa problem att betala, säger Kristian Lans, presstalesperson för Västtrafik, till Göteborgs-Posten.

Den som i nuläget vill resa med Västtrafiks app To Go och betala med bankkortet kan få problem. Västtrafiks betaltjänst för kort strular nämligen sedan flera veckor tillbaka. 

– Det är inget att sticka under stol med att det skapar problem för våra kunder, vi jobbar för en snabb lösning. Vi vill också be om ursäkt för de problem som uppstått, säger Kristian Lans till tidningen.

Ingen prognos för när felet kan vara avhjälpt

Han rekommenderar att resenärer som drabbas i första hand testar med att lägga in bankkortet på nytt och därefter försöker betala igen.

– Det första man kan göra är att radera kortet som man lagt in och sedan lägga in det igen. Fungerar inte det så finns Swish, biljett i butiker eller automater. I vissa fall kan man också köpa biljett av föraren, säger Kristian Lans till tidningen.

Det finns i nyläget ingen prognos för när felet kan vara avhjälpt.