Den svenska marknaden är det första landet förutom Tyskland som bolaget etablerar sig på.
Det är inte helt bestämt när premiärturerna körs, men enligt företaget själva blir det i början av nästa år, skriver Göteborgs-Posten.
Sträckorna Flixtrain ska köra är mellan Göteborg och Stockholm, där det ska vara sex avgångar per dag samt Stockholm och Malmö där det ska vara fyra avgångar per dag.
På den förstnämnda sträckan är det tre avgångar i vardera riktningen där tåget ska stanna i Södertälje, Hallsberg och Falköping.
”Sverige är en lämplig marknad”
– Vi såg att Sverige är en lämplig marknad och att det finns en väldigt stor efterfrågan på att åka tåg. Där kan vi se att konkurrenterna har ökat trafiken. Och det går väldigt bra för oss på bussidan, och vi tror att det kommer att stämma på tågsidan också, säger Peter Ahlgren, vd för Flixbus Norden, till GP.
I nuläget är det SJ och MTR som kör på de aktuella sträckorna.
– Vi gillar konkurrens. Vi har alltid varit utsatta för hård konkurrensen på bussidan i alla länder, så är det något som vi behärskar så är det konkurrens. Och det är också bra för kunden. Vi kommer att ha lite bättre priser, jag tycker att flera av aktörerna är för dyra i dag, säger Peter Ahlgren, till GP.
Flixtrain har tidigare gjort succé i hemlandet Tyskland med över en miljon tågresenärer förra året.